Header Ads

Η επικοινωνιακή υπερφόρτιση της κυβέρνησης

Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης διαθέτει μία ισχυρή επικοινωνιακή ομάδα. Πολλοί αποδίδουν σημαντικό μέρος της συντριπτικής νίκης της Νέας Δημοκρατίας στις εκλογές της 7ης Ιουλίου στη μεθοδική και αποτελεσματική δουλειά του επικοινωνιακού επιτελείου.

Τα όποια προβλήματα άρχισαν να ανακύπτουν όταν το προϊόν που έπρεπε να προωθηθεί, από ένα συμπαγές προεκλογικό μόρφωμα, μέσα σε μία νύχτα μετασχηματίστηκε σε μία πολυσχιδής κυβέρνηση, άρχισε να διακλαδίζεται σε υπουργούς, υφυπουργούς, γενικούς γραμματείς, βουλευτές, και μία σειρά κυβερνητικών επιλογών που δεν έχει τέλος.

Έτσι, παρά τις συστηματικές προσπάθειες των επικοινωνιολόγων της κυβέρνησης για συντονισμένη, ενιαία, ομοιογενή επικοινωνιακή πολιτική τουλάχιστον υπουργών και υφυπουργών, το ζητούμενο δεν είναι πάντα εξασφαλισμένο.

Τα ίδια πρόσωπα που είναι αγαπητά από τους πολίτες όταν διεκδικούν μία θέση ευθύνης, οι ίδιες πολιτικές που είναι προσφιλείς όταν διεκδικούν ψήφο εμπιστοσύνης, όταν πια βρίσκονται οι μεν στην εξουσία, και στη φάση υλοποίησης οι δε, όχι μόνο βρίσκονται αδιαλείπτως στο στόχαστρο, αλλά χάνουν αυτόχρημα κάθε αβασάνιστη πρότερη συμπάθεια.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με όλες τις δημοσκοπήσεις, συνεχίζει και μετεκλογικά να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, χαίρει της εμπιστοσύνης των πολιτών, ενώ η κυβέρνησή του έχει πραγματοποιήσει σε διάστημα ολίγων μηνών περισσότερα από εκείνα για τα οποία είχε δεσμευθεί. Έχοντας ξεπεράσει τους σκοπέλους της οικονομίας και της ανεργίας, ένα μεγαθήριο έχει απέναντί του να βρυχάται: το προσφυγικό.

Την Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, ο Έλληνας πρωθυπουργός με ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα εξήγγειλε το πρόγραμμα «Κανένα παιδί μόνο», που στοχεύει στην αντιμετώπιση του φαινομένου του μεγάλου αριθμού ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων που βρίσκονται στη χώρα μας. Το πρόγραμμα αδιαμφισβήτητα κρίνεται καταρχήν θετικό, θεμιτό και ωφέλιμο. Παρά ταύτα προκάλεσε τρία παλιρροϊκά κύματα αντίδρασης. Το πρώτο αφορούσε το πρόγραμμα καθεαυτό, στην ουσία του. Το δεύτερο, τα πρόσωπα που επιλέχθηκαν και πλαισίωναν τον πρωθυπουργό, και το τρίτο, τον τρόπο που παρουσιάστηκε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσωπικά, αλλά και ως επικεφαλής της ελληνικής κυβέρνησης δεν είχε καμία απολύτως ανάγκη από αυτόν τον τρόπο προβολής του συγκεκριμένου προγράμματος. Διακινδυνεύοντας να εκφέρουμε κρίση και για άτομα που δεν είναι αιρετά, θα προσθέταμε ότι μήτε τα δύο άλλα πρόσωπα της καμπάνιας είχαν ανάγκη το βίντεο αυτό. Τουναντίον. Αυτή τη στιγμή με τα ποσοστά που διατηρεί η κυβέρνηση δεν έχει ανάγκη από ερείσματα νομιμοποίησης ή δημοφιλίας από προβεβλημένα πρόσωπα της Κοινωνίας των Πολιτών. Γιατί μόλις τα συστοιχήσει με τόσο άκομψο τρόπο πλάι της, εκείνα χάνουν το τεκμήριο αθωότητας στα μάτια των πολιτών. Σαφώς και μπορεί να αξιοποιήσει τις γνώσεις, τη βούλησή τους να προσφέρουν, αλλά απαιτείται μαεστρία, και πρωτίστως διακριτικότητα. Σε διαφορετική περίπτωση ακόμη και τους πιο άξιους καλοθελητές τους καταπίνει η υπερέκθεση.

Ναι, είναι πράγματι πολύ πιθανό, ο βασικός παράγοντας που έφερε τον Μητσοτάκη κραταιό πρωθυπουργό να είναι τα μάγια της επικοινωνιακής διαχείρισης. Ας μην είναι ο ίδιος και ο λόγος που θα κλυδωνίσει την επικράτηση του.

 

Μυρένα Σερβιτζόγλου
Από το Blogger.