Header Ads

Τη μεγαλύτερη έκπτωση έδωσε η κοινοπραξία ΑΒΑΞ για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας

Αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας; Ας το θεωρήσουμε έτσι, καθώς έχουμε δει πολλά τα τελευταία χρόνια, με όλα τα μεγάλα έργα να έχουν καθυστερήσει για πολλά χρόνια.

Πάντως, το μεσημέρι της Δευτέρας, στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ανοίχθηκαν οι οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο, αρχικού προϋπολογισμού κοντά στα 1,51 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Η κοινοπραξία που έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση επί του παραπάνω ποσού, με ποσοστό 12,59%, είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA–ALSTOM, έναντι του 10,57% που έδωσε η δεύτερη κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ–ANSALDO– HITACHI.
Τώρα, θα πρέπει να παρέλθει ένα δεκαήμερο, κατά το οποίο θα έχει τη δυνατότητα η κοινοπραξία που ήρθε δεύτερη, να καταθέσει προσφυγή. Αν αυτό δεν συμβεί, τότε η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα ανακηρύξει προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA–ALSTOM, η οποία θα πρέπει να καταθέσει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και την εγγυητική επιστολή. Ακολούθως, η σύμβαση θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο και έπειτα στη Βουλή προς ψήφιση και επικύρωση.

Αν, ωστόσο, έχουμε προσφυγή, σε αυτό το δεκαήμερο, θα πρέπει εντός 30 ημερών η  Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (Α.Ε.Π.Π.) να εξετάσει την προσφυγή και αν πάλι υπάρχει αρνητική απόφαση, η κοινοπραξία που ήρθε δεύτερη μπορεί να προσφύγει στο ΣτΕ, το οποίο έχει επίσης 30 μέρες περιθώριο να αποφασίσει, ενώ στην υπόθεση θα εμπλακεί και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία είχε συσταθεί επί υπουργίας Δραγασάκη.

Όλα αυτά, βέβαια, είναι αν, καθώς θα περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί στο 10ήμερο που επέρχεται.

Το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο, όλων των εποχών, όπως έχει χαρακτηριστεί, πέρασε σε νέα –ελπίζουμε οριστική- φάση.

Επί Νέας Δημοκρατίας, το 2005 είχε εξαγγελθεί, το 2017 προκηρύχθηκε η δημοπράτηση, εκδήλωσαν ενδιαφέρον τέσσερα σχήματα – κοινοπραξίες, υπήρξαν ενστάσεις, απόρριψη της κοινοπραξίας FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ακολούθως αποχώρηση της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ ΑΕ - VINCI-SIEMENS AG “TVS” εκ νέου προσφυγές στο ΣτΕ με κίνδυνο να ακυρωθεί ο διαγωνισμός και έπειτα από πολιτική απόφαση, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επανεξετάζει το πρακτικό, το αποστέλλει στο ΣτΕ, δεν υπάρχουν εκ νέου προσφυγές και ήρθε η σημερινή μέρα.

Ποια είναι η Γραμμή 4, συνολικά

Η Γραμμή 4 (ή Γραμμή U – πέταλο) θα ενώνει Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμό-Φάρο-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.

Η Γραμμή 4, αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)

Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)

Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χλμ και 6 σταθμούς)

Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς) 

Το σημερινό θέμα, αφορά τον διαγωνισμό για το Τμήμα Α, που βρίσκεται στη Β Φάση του.

Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.