Header Ads

Πανελλήνιες 2019: Δείτε τις απαντήσεις στην Ιστορία από το Φροντιστήριο «Παναγιωτόπουλος - Καλλίγας»

Μαθήματα προσανατολισμού περιελάμβανε η σημερινή ημέρα των Πανελληνίων εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ .

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στην Ιστορία, οι υποψήφιοι της ΟΠ Θετικών Σπουδών στη Φυσική και οι υποψήφιοι της ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Ακολουθούν οι απαντήσεις στο μάθημα της Ιστορία, από το Φροντιστήριο «Παναγιωτόπουλος - Καλλίγας»:

Θέμα Α1

α. <<Φεντερασιόν>> : σελίδα 46 <<Η ενσωμάτωση της Θεσσαλονίκης…στη χώρα>>

β. Ορεινοί: σελίδα 77 Μέσα στην εθνοσυνέλευση του 1862-1864 συγκροτήθηκαν οι πυρήνες των δυο μεγάλων παρατάξεων, μία εκ των οποίων ήταν οι Ορεινοί. + σελίδα 77 <<Οι ορεινοί απαρτίστηκαν…στη συγκρότηση αυτής της παράταξης>>.

γ. ΕΑΠ: σελίδα 153 <<Η ελληνική κυβέρνηση…οριστική στέγαση>> + σελίδα 155 <<Η ΕΑΠ λειτούργησε…στους πρόσφυγες>>.

Θέμα Α2

α. Σωστό

β. Λάθος

γ. Σωστό

δ. Σωστό (KEE: και οι δύο απαντήσεις είναι δεκτές)

ε. Λάθος

Θέμα Β1

α. (Το Νοέμβριο του 1920) σελίδα 96-97 <<οι φιλελεύθεροι…εξ ολοκλήρου το σύνταγμα>>

β. σελίδα 50 <<Το Νοέμβριο του 1920…στους Συμμάχους βασιλιά Κωνσταντίνο>>

    σελίδα 144: <<Αυτό έδωσε αφορμή…απέναντι στην Ελλάδα>>

    σελίδα 50: <<Οι Σύμμαχοι, σε αντίποινα, …χωρίς αντίκρυσμα>>

Θέμα Β2

Πρόλογος:

σελίδα 166: <<Η Μικρασιατική καταστροφή…έθνους>>

σελίδα 169: <<Οι πρόσφυγες είχαν ζήσει…ταυτότητα>>

Θέμα Γ1

Το 1899 συντάχθηκε το σύνταγμα της Κρητικής πολιτείας και ορκίστηκε η πρώτη κυβέρνηση που εργάστηκε με ζήλο και απέδωσε σε σύντομο χρονικό διάστημα σημαντικό έργο. Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, ήρθαν αντιμέτωποι με τα πρώτα προβλήματα. Σελίδα 208 <<Το θετικό και αισιόδοξο…δεσποτική συμπεριφορά>>. Πιο συγκεκριμένα, ο Βενιζέλος αποτυπώνει την κατάσταση αυτού του καθεστώτος αναφέροντας τον κυρίαρχο ρόλο των τεσσάρων Μ.Δυνάμεων. Χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο κείμενο Α ότι οι δυνάμεις ενέκριναν το Κρητικό Σύνταγμα και η Κρήτη προσδιορίστηκε ως <<αυτόνομος>> πολιτεία. Εντούτοις, ξεκαθαρίζει ότι η αυτονομία δεν ήταν ουσιαστική, καθώς προϋπέθετε τη λήξη της αρμοστείας για την πλήρη εφαρμογή της, γεγονός που καλλιέργησε κλίμα ανασφάλειας στο νησί. Σημαντικό ρόλο στην όξυνση της κατάστασης διαδραμάτισε και το γεγονός ότι υπήρχε ασάφεια…διοίκησης (σελίδα 208)

Στο παράθεμα Β σχολιάζεται η συμπεριφορά του αρμοστή από το γενικό πρόξενο της Αγγλίας Εσμέ Χάουαρντ. Ειδικότερα, επισημαίνει την άρνηση του να συνεργαστεί με την κυβέρνηση καθώς τρέφει αρνητικά συναισθήματα για το συνταγματικό πολίτευμα. Η Λιλή Μακράκη αποτυπώνει την αντιπάθεια του καταγράφοντας τις προσωπικές του θέσεις αναφέροντας ότι θεωρούσε περιττές τις κοινοβουλευτικές κυβερνήσεις. Ως ναυτικός θεωρούσε ως πιο σημαντική την αυστηρή πειθαρχία και παρομοιάζει τη διακυβέρνηση της Κρήτης με τον τρόπο που κυβερνά το πλοίο ο καπετάνιος ανεξάρτητα από τα σχέδια των Μ.Δυνάμεων.

<<Οι τοπικοί παράγοντες…τόπου μου!>> (σελίδα 208-209) Αυτή η άποψη του Βενιζέλου επιβεβαιώνεται και από το παράθεμα Γ. Αναφέρει ότι η ρίζα του προβλήματος ήταν ότι ο Βενιζέλος ανέκαθεν ανησυχούσε με οτιδήποτε είχε σχέση με την τύχη της Κρήτης. Σ’ αυτό συνηγορούσε και το γεγονός ότι ο Βενιζέλος δε γνώριζε το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων και των κινήσεων του πρίγκιπα όσον αφορά το Κρητικό ζήτημα καθώς ο τελευταίος δεν θεωρούσε απαραίτητη την πληροφόρηση ούτε προς τους συμβούλους του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εντείνεται το κλίμα δυσπιστίας και καχυποψίας στις σχέσεις του με το Βενιζέλο. Κακοί σύμβουλοι…διχασμού (σελίδα 209)

Καταλήγοντας, αν και το σύνταγμα της Κρητικής Πολιτείας ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές στην εφαρμογή του συνάντησε δυσκολίες. Οι σχέσεις των δύο κορυφαίων ηγετικών προσωπικοτήτων όξυνε ακόμα περισσότερο την κατάσταση μέχρι και το Μάρτιο του 1901 που ο Γεώργιος απέλυσε το Βενιζέλο κι αυτό οδήγησε στην κορύφωση της κρίσης.

Θέμα Δ1

Μετά από μια περίοδο καταστροφών που βίωσε το ελληνικό κράτος μετά την επανάσταση του 1821 ξεκινά μια προσπάθεια ανοικοδόμησης στην οποία καλείται να αποκαταστήσει τις ζημιές που έχει προκαλέσει ο πόλεμος. Τώρα η Ελλάδα καλείται να συμβαδίσει με την βιομηχανική επανάσταση που ζουν τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά κράτη. Την αρχή κάνει με τη βελτίωση των υποδομών που ήταν κομβικής σημασίας για την αναβάθμιση των μεταφορών.

α. (σελίδα 31) Το 1830…έργων. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει ότι το 1830 υπήρχαν μόλις 13 χιλιόμετρα δικτύου. Οι προθέσεις…δρόμων (σελίδα 31-32). Καταγράφεται σημαντική άνοδος από το 1830 ως το 1852 που τα χιλιόμετρα του οδικού δικτύου φτάνουν στα 164. Στη συνέχεια το 1862 φτάνουν στα 242 χιλιόμετρα και το 1867 στα 398. Μετά η Μ.Συναρέλλη παραθέτει τον περιορισμένο οικονομικό ρόλο των ελληνικών δρόμων τον προχωρημένο 19ο αιώνα. Μόνο στο τέλος του 19ου αιώνα το οδικό δίκτυο της Ελλάδας θεωρήθηκε δίκτυο επικοινωνίας.

β. Η πύκνωση…δικτύου σελίδα 32

Το τρικουπικό κόμμα…προέβλεπε (σελίδα 80) ανάπτυξη της…της οικονομίας και βελτίωση…χώρας (σελίδα 80) όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο κείμενο Β ο Τρικούπης επικεντρώθηκε με την πολιτική του στον τομέα των δημόσιων έργων. Ειδικότερα, έδωσε ώθηση στην τεχνοοικονομική υποδομή. Αυτό εξηγείται καθώς υπήρχαν αντιξοότητες όσον αφορά τις μεταφορές και το κόστος ήταν σημαντικό, γεγονός που εμπόδιζε την ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς. Όταν η παραγωγή ήταν αυξημένη τα δημητριακά σάπιζαν στην Τρίπολη σε αντίθεση με το Ναύπλιο που γίνονταν εισαγωγές. Παράλληλα αναφέρεται στην περίπτωση της Λιβαδιάς το 1857 που χάριζαν το σιτάρι ενώ την ίδια στιγμή στην Αθήνα η τιμή έφτανε στις 6 δραχμές στο κιλό. Το 1880 η τιμή των τούβλων κυμαινόταν στις 16 δραχμές ανά χιλιάδα στο Μαραθώνα ενώ μέχρι να φτάσουν στην Αθήνα υπήρχε άνοδος στην τιμή της τάξεως των 60 δραχμών. Ακόμα, επισημαίνει σημαντικές διαφορές και στην λιανική πώληση των ειδών διατροφής το 1887 από περιοχή σε περιοχή. Η Ιστορία του Ελληνικού Έθνους θεωρεί ως βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του εμπορίου και των παραγωγικών δυνάμεων την ανάπτυξη του εσωτερικού δικτύου. Τέλος, ο πίνακας αναφέρει σημαντική αύξηση του οδικού δικτύου από το 1882 έως και το 1912. Το 1882 καταγράφονται 1.222 χλμ. οδικού δικτύου, το 1892 3.289 και το 1912 4.637 .

γ. Στους ανασταλτικούς…χώρας (σελίδα 32)

Καταλήγοντας, η προσπάθεια του ελληνικού κράτους να συμβαδίσει με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη τα μετεπαναστατικά χρόνια ήταν σημαντική. Χάρη στην πύκνωση του οδικού δικτύου, προωθήθηκαν οι ελληνικές συγκοινωνιακές υποδομές την περίοδο του Τρικούπη και η χώρα κατάφερε να συνδεθεί με τους διεθνείς άξονες.

Newsroom / HuffPost Greece
Από το Blogger.