Header Ads

Το μέλλον της μόδας μεγάλων μεγεθών προδιαγράφεται λαμπρό

. 

 

Μερικά χρόνια πριν, μια γυναίκα με μονοχρωματικό λευκό σύνολο κοιτώντας ένα λευκό τοίχο ήταν η επιτομή αυτού που θα μπορούσαμε να πούμε «ηθική μόδα».  Ποια ήταν; Πώς κατέληξε εκεί;... Δεν το σκέφτηκα. Ήμουν πάρα πολύ απασχολημένη θέλοντας να της μοιάσω. Λαχταρούσα να νιώσω την αίσθηση ότι ανήκω στην «ηθική» μόδα, να είμαι ένας μονοχρωματικός άγγελος με απρόσκοπτες μπούκλες και αυτή η λάμψη του glossier. 

Αλλά στην πραγματικότητα ήμουν το παχουλό κορίτσι που έστειλνα e-mail σε σχεδιαστές ρωτώντας τους γιατί τα μεγέθη τους σταματούν στο XXL όταν επέμεναν ότι τα βιώσιμα σχεδιασμένα ρούχα τους ήταν εδώ για να σώσουν τον πλανήτη. Ήθελα να φορέσω ρούχα που ήταν συνειδητά φτιαγμένα. Ήθελα να κοιτάζω κενά σε έναν άδειο τοίχο, γνωρίζοντας βαθιά στην καρδιά μου πόσο κουλ δείχνω. 

Το να ανήκει κανείς στα «μεγάλα μεγέθη» σημαίνει από την εμπειρία σας στην μόδα να σας πουν με ακρίβεια τι να μην φορέσετε. Μην φορέσετε οριζόντιες γραμμές, ρούχα που είναι πολύ σφιχτά, πράγματα που είναι πολύ χαλαρά. Σκεφτείτε τα ρούχα περισσότερο ως παραλλαγή μόδας. Μερικές φορές αναρωτιέμαι αν μια ζωή να μου λένε πώς να μην ντύνομαι με έκανε την τέλεια υποψήφια για την μινιμαλιστική μόδα. 

Εκ των υστέρων αναρωτιέμαι αν πραγματικά ήθελα να γίνω το προαναφερθέν μινιμαλιστικό κορίτσι ονείρου ή αν ήταν η πιο προσιτή εικόνα του στυλ... Αλλά το 2020, ένα νέο κύμα φωτεινής, «ηθικής» μόδας απάντησε σε αυτήν την ερώτηση για μένα, και το spoiler alert, η ντουλάπα μου έχει τώρα ένα φόρεμα από μετάξι νέον λουλουδιών.  

 Κάπου μεταξύ της Λίζο με ένα πολύχρωμο μπικίνι και του χαρακτήρα της Μπάρμπι Φερέιρα στην σειρά του HBO Euphoria που δηλώνει ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο ισχυρό «από ένα χοντρό κορίτσι που δεν δίνει δεκάρα...», οι κανόνες που πρότεινε η μόδα για τους πελάτες των μεγάλων μεγεθών, που σχεδόν πάντα σήμαινε να ντρεπόμαστε για το σώμα μας, έχουν εξατμιστεί. 

Πρώτα ήρθαν ρούχα capsule συλλογών από brands «ηθικής» μόδας όπως οι Sotela, Only Child, και, βέβαια η Elizabeth Suzann. Και στην συνέχεια σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια συναγωνισμού με τα φανταχτερά πριντς και τις πούλιες οίκων όπως οι ASOS και Eloquii, επιλεγμένες «ηθικές» μάρκες άρχισαν να κυκλοφορούν φωτεινότερες και λαμπερότερες συλλογές.

Για μένα, όλα ξεκίνησαν με ένα λαμπερά κεντημένο παντελόνι με φαρδύ τελείωμα από τα Nettle Studios που έφτασε στο κατώφλι μου στα τέλη Φεβρουαρίου 2020. Θεώρησα ότι το σετ θα ταίριαζε καλά με ό,τι υπήρχε στην ντουλάπα μου. Δεν ήμουν προετοιμασμένη για το πόσο δοξασμένη θα ένιωθα να ξεχωρίζω, όχι λόγω του μεγέθους μου, αλλά επειδή το ρούχο μου απαιτούσε τέτοια προσοχή. Ρούχα της μάρκας Wray έχουν φορεθεί από διασημότητες και τη συγκεκριμένη μέρα, από εμένα.

Η Σέρνα, η σχεδιάστρια, ιδρύτρια κι ονοματοδότρια του brand μέσα από την καρδιά της αναγνωρίζει την έλλειψη της μαξιμαλιστικής, άνευ μεγέθους μόδας, παρά τις απαιτήσεις των πελατών μεγάλων μεγεθών. Αφού επέκτεινε τα μεγέθη της μέχρι το 5Χ (με πλάνα να κυκλοφορήσει μια γραμμή 6Χ μέχρι την άνοιξη του 2021 κι 7Χ ακόμα στα σχέδιά της), ο οίκος Wray είδε μια άνευ προηγουμένου αύξηση στην πελατειακή βάση των μεγάλων μεγεθών. «Αισθανθήκαμε έντονα ότι δεν έχουμε την εξουσία να αποφασίσουμε τι θέλουν να φορούν οι άνθρωποι για αυτούς, και ότι για να είμαστε πραγματικά περιεκτικοί με τα προϊόντα και το μέγεθος μας, έπρεπε να φτιάξουμε όλα μας τα ρούχα σε πλήρη γκάμα (μεγεθών)». 

Σε μια άλλη περιοχή (των ΗΠΑ), τα Nettle Studios, μια ανερχόμενη βιώσιμη μάρκα του Σαν Φραντζίσκο, αντανακλά την αύξηση των προσφορών της σε ρούχα μεγάλου μεγέθους. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 300% το 2020 όταν χρησιμοποίησε ένα παχουλό μοντέλο να παρουσιάσει την φθινοπωρινή συλλογή και λάνσαρες το One Size Plus που φτάνει μέχρι το 5XL. «Εμπνεόμαστε ως επί το πλείστον από έντονα χρώματα και οι πελάτες μας τα φορούν ”φωναχτά”», αναφέρουν τα Nettle Studios. «Ειδικά τώρα, με το υπάρχον πολιτικό και κοινωνικό κλίμα, τα ρούχα μας μοιάζουν με μια βαθιά ανάσα, κι ελπίζουμε να φέρουν χαρά στους πελάτες μας. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί τα παχουλά σώματα δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε χαρούμενα πράγματα όπως τα κανονικά σώματα». 

 Η τάση συνεχίζεται: η Christy Dawn παρουσίασε την μπόχο, με πολλά μοτίβα συλλογή της (μεγεθών ως 3Χ) το φθινόπωρο του 2020. Το Bierriez, ένα κατάστημα που μεταπουλά μεγάλων μεγεθών βίντατζ ρούχα έχει αποκλειστικά και μόνο με με μοτίβα, πούλιες, και βελούδο κομμάτια. Ο Troy Dylan Allen που ειδικεύεται σε τουαλέτες από τούλι, τις προσφέρει σε προσαρμοσμένα μεγέθη, καθώς παρουσιάστηκαν από την παχουλή influencer, Αμπι Μπιμπλ. 

Οσο περισσότερο αγαπούσα το σώμα μου, τόσο περισσότερο έβλεπα πώς η δική μου εσωτερική φοβία για το πάχος μου, μου υπαγόρευε τα ρούχα που ένιωθα άξια να φορέσω. Όταν το κατάλαβα, σταμάτησα να φοράω ρούχα που έμοιαζαν να απολογούνται για την ύπαρξη του σώματός μου. Κι η επικύρωση ήρθε βρίσκοντας τα ρούχα που «δυναμώνουν» το σώμα μου δίχως να θυσιάζουν τις αξίες μου.

Δεν υπάρχει κανένα καλύτερο συναίσθημα από το να μπαίνεις σε ένα δωμάτιο κι όλα τα μάτια να είναι στραμμένα πάνω σου.

 Ποτέ δεν θα ντυνόμουν να για με δουν οι άνθρωποι και να κάνουν σκέψεις (για εμένα), να το ξέρετε ξεκάθαρα. Επιθυμώ να κάνω ενδυματολογικές επιλογές που κάποιοι άνθρωποι μπορεί να μισούν διότι η μόδα με την οποία είμαι συνδεδεμένη δεν έχει ρίζες στην προβλεψιμότητα και δεν ορίζεται από τον φόβο. Οι ξένοι θα κρίνουν εμένα και το σώμα μου ανεξάρτητα από το τι θα φοράω, οπότε, γιατί να μην φορέσω κάτι υπερβατικό;

 Τι θα απογίνει, λοιπόν, η «ηθική» μινιμαλιστική μόδα; Δεν νομίζω ότι θα εξαφανιστεί. Νομίζω ότι θα υπάρχει πάντα χώρος για μονοχρωματικά λουκ. Αλλά μετά από χρόνια τα ίδια και τα ίδια είμαι ενθουσιασμένη από τα φαντασμαγορικά υλικά του βιώσουμου χώρου της μόδας. Τώρα η ντουλάπα μου δεν είναι (μόνο) «ηθικά» σκεπτόμενη αλλά, για πρώτη φορά στην ενήλικη ζωή μου, διασκεδαστική.

ΠΗΓΗ (ελεύθερη απόδοση): voque.com

Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.