Header Ads

«Κάναμε την Αμερική μεγάλη»: Ρώσοι πράκτορες φέρονται να γιόρτασαν με σαμπάνια τη νίκη Τραμπ

Πράκτορες που δούλευαν για το Κρεμλίνο άνοιξαν σαμπάνια όταν ο Ντόναλντ Τραμπ κέρδισε την προεδρία το 2016, σύμφωνα με αναφορές περί επικοινωνιών που περιλαμβάνονται στο report της Επιτροπής Πληροφοριών της Γερουσίας των ΗΠΑ σχετικά με τις ρωσικές προσπάθειες στα social media υπέρ του νυν Αμερικανού προέδρου.

«Ανοίξαμε ένα μικρό μπουκάλι σαμπάνια...ήπιαμε μια γουλιά ο καθένας και κοιταχτήκαμε στα μάτια...είπαμε σχεδόν εν χορώ: Κάναμε την Αμερική μεγάλη» φέρεται να είπε ένας Ρώσος εργαζόμενος της σκιώδους IRA (Internet Research Agency), σύμφωνα με την εν λόγω αναφορά.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg, το συμπέρασμα της εν λόγω έρευνας είναι πως η Ρωσία πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα επιθετική καμπάνια στα social media για να πλήξει τη Χίλαρι Κλίντον και να βοηθήσει τον Τραμπ στις προεδρικές εκλογές του 2016, προειδοποιώντας πως παρόμοιες προσπάθειες παρέμβασης στην αμερικανική πολιτική είναι ακόμα σε εξέλιξη. Πρόκειται για μια «επικύρωση» των ευρημάτων των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών, που έχει αμφισβητήσει ο ίδιος ο Αμερικανός πρόεδρος.

Η αναφορά αυτή διαπιστώνει πως η ρωσική Internet Research Agency, με έδρα στην Αγία Πετρούπολη, «ήταν εμφανώς και μόνιμα υποστηρικτική προς τον τότε υποψήφιο Τραμπ, σε βάρος της καμπάνιας της Κλίντον». Σε αυτό το πλαίσιο, στοχοποιήθηκαν μέσω των social media, περισσότερο από κάθε άλλη ομάδα, Αφροαμερικανοί.

Ο Ρεπουμπλικανός Ρίτσαρντ Μπαρ, πρόεδρος της επιτροπής, είπε πως η ρωσική εκστρατεία δεν έχει τελειώσει ακόμα, και ότι υπάρχουν και άλλοι αντίπαλοι που επιδίδονται σε παρόμοιες προσπάθειες. «Η Ρωσία διεξάγει εκστρατεία πληροφοριακού πολέμου εναντίον των ΗΠΑ, που δεν άρχισε και δεν τελείωσε με τις εκλογές του 2016» είπε σχετικά. «Ο στόχος τους είναι ευρύτερος: Να προκαλέσουν διχόνοια στην κοινωνία και να διαβρώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού στους κυβερνητικούς μηχανισμούς».

Ο Μπαρ είπε πως η Ρωσία γεμίζει τα social media με ψευδείς αναφορές, θεωρίες συνωμοσίας και «trolls» για να προκαλέσει έλλειψη εμπιστοσύνης. «Ενώ η Ρωσία ίσως να ήταν η πρώτη που εξέλιξε τις σύγχρονες τακτικές παραπληροφόρησης που περιγράφονται σε αυτή την αναφορά, άλλοι αντίπαλοι, περιλαμβανομένης της Κίνας, της Βόρειας Κορέας και του Ιράν, την ακολουθούν».

Ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Μαρκ Γουόρνερ, ο πιο υψηλόβαθμος μεταξύ των Δημοκρατικών της επιτροπής, προειδοποίησε πως περισσότερες απόπειρες παρέμβασης αναμένονται στις εκλογές του επόμενου έτους. «Δεν υπάρχει αμφιβολία πως κακόβουλοι δρώντες θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν ως όπλο την έκταση και την εμβέλεια των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης για να διαβρώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού και να προκαλέσουν χάος» όπως είπε.

Ο Γουόρνερ είπε πως το Κογκρέσο θα έπρεπε να αναλάβει δράση προκειμένου να απαιτηθεί διαφάνεια από τις εταιρείες του χώρου της κοινωνικής δικτύωσης και σε σχέση με τις πολιτικές διαφημίσεις online.

Η επιτροπή είχε στο παρελθόν δημοσιοποιήσει τμήματα της ανάλυσής της. Τα ευρήματά της είναι αντίστοιχα αυτών στα οποία κατέληξαν οι υπηρεσίες πληροφοριών, καθώς και τμημάτων της αναφοράς του ειδικού εισαγγελέα Ρόμπερτ Μάλερ.

Μεταξύ των ευρημάτων που παρουσιάζονται στην ανάλυση είναι προσπάθειες της IRA (η οποία θεωρείται πως δούλευε για λογαριασμό του Κρεμλίνου) να χρησιμοποιήσει τα social media για ενέργειες στον «πραγματικό» κόσμο, ενώ πράκτορες που παρίσταναν πολιτικούς ακτιβιστές στις ΗΠΑ επίσης «ζήτησαν βοήθεια από την καμπάνια Τραμπ για να αποκτήσουν υλικό για την καμπάνια και για να διοργανώσουν και προωθήσουν συγκεντρώσεις».

Newsroom / HuffPost Greece
Από το Blogger.