Header Ads

Ομιλια Ευγενιας Ουζουνίδου κατ' άρθρων στο σχέδιο νόμου για τους Αυτοκινητόδρομους

Ομιλία Ευγενίας Ουζουνίδου για το ν/σ/ Συμβάσεις παραχώρησης- Κατ’ άρθρον

Eχθες, ξανακούσαμε, τα ίδια από τον κ. Υπουργό, ακριβώς όπως τοποθετήθηκε στην επιτροπή, κάνοντας ότι δεν άκουσε, τις θέσεις μας, δεν άκουσε, από την χθεσινή εισήγηση μας, που απαντήσαμε μία μία όλες τις απορίες που εξέθεσε.




Το χειρότερο, ότι μας προκάλεσε, λέγοντας ότι όλα είναι στο φως, σε τι οργανισμούς το αποστείλατε; σε κατασταλτικούς. Τι περιμένετε να σας απαντήσει η ΟΛΑΦ; Και πότε;
Το στείλατε και στην Ανεξάρτητη Αρχή για τις Δημόσιες συμβάσεις;
Όσο για τον κοινοβ. εκπρόσωπο της Ν.Δ, έβαλε προφανή ερωτήματα, που γνωρίζει καλά την απάντηση μας, χωρίς να απαντάει στο εξής καίριο ερώτημα.
Γιατί το Ελληνικό δημόσιο, μέσα από αυτές τις συμβάσεις και τις τροποποιήσεις θα βάλει, στο σύνολό του περί τα 12 δις, όσο αυτό δηλ. που στοίχισε στον ελληνικό λαό το τρίτο μνημόνιο ;
Κυρίες και κύριοι, αυτό για το οποίο συζητάμε, είναι ένα νομοσχέδιο, το οποίο έχει επίπτωση στην ελληνική κοινωνία, της τάξεως του τρίτου μνημονίου.
Αυτή είναι η καλύτερη αξιοποίηση αυτών των χρημάτων;
Σε μία περίοδο που κλείνουν εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις.
Επιχειρηματολογείτε ότι μέσω των δρόμων κι όχι μέσω της κοινωνικής οικονομίας, της προώθησης των σιδηροδρομικών και μικρών περιφερειακών έργων, θα επιτύχουμε οικονομική ανάκαμψη;
Εξασφαλίζετε ή όχι, κυρίως τους Παραχωρησιούχους και τις δανείστριες τράπεζες;
Τα είπαμε και εχθές αναλυτικά, περιορίζομαι μόνο να επαναλάβω το εξής τραγικό για την κοινωνία και επιβαρυντικό για το δημόσιο.
Όταν παρουσιάζονται ζημιές τις φορτώνετε στις πλάτες του δημοσίου, και όταν παρουσιάζονται κέρδη, πετάτε το δημόσιο στην άκρη.
Πίνακας του άρθρου 26.2.7 που αποτυπώνεται ο διαμερισμός των εσόδων των διοδίων κατά την περίοδο λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων μεταξύ παραχωρησιούχων και Δημοσίου.
Αφού το δημόσιο εξασφαλίσει 6% κέρδος στους παραχωρησιούχους χωρίς αυτό να εισπράξει τίποτα, τα επιπλέον του 6% κέρδη και μέχρι 7% μοιράζονται κατά 90% στον παραχωρησιουχο και μόνο 10% στο δημόσιο. Η μοιρασιά σε βάρος του δημοσίου συνεχίζεται μέχρι το ποσοστό κέρδους του παραχωρησιούχου να φτάσει 10,5% ! Λες και δε διέσωσε προηγουμένως το δημόσιο τον πτωχευμένο παραχωρησιούχο , πρέπει να του εξασφαλίσει όσο το δυνατό περισσότερα κέρδη!


Για τον ίδιο λόγο μετατρέψατε την υποχρέωση εγκατάστασης και λειτουργίας σύγχρονου ηλεκτρονικού συστήματος είσπραξης και διαχείρισης διοδίων, σε απλή «υποβολή μελέτης» η οποία θα πρέπει να εγκριθεί από το Δημόσιο και τους Δανειστές. Οι οποίοι, δανειστές, για πρώτη φορά παίρνουν συμβατικό ρόλο και ισχύ Εγκρίνοντος!!!
Γιατί σύμφωνα με την παγκόσμια εμπειρία το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, με δίκαιη αναλογική χιλιομετροχρέωση, μειώνει τα έσοδα έως και 30%, επομένως «μεταβάλλει δυσμενώς το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο.
Στο ίδιο σκεπτικό κινείται ότι
α) Μειώσατε τις ποινικές ρήτρες που μπορούν να επιβληθούν στον Παραχωρησιούχο .
β) αποδέχεστε ετήσιο κόστος συντήρησης και λειτουργίας ανά χιλιόμετρο μεταξύ 164 000 ευρώ -193.000 ευρώ, όταν στα ορεινά τμήματα της Εγνατίας, αυτό το κόστος δεν ξεπέρασε τις 90-100.000 ευρώ.
Και ξέρουμε, ότι Γιάννης πίνει Γιάννης κερνάει. Οι εταιρείες συντήρησης είναι δικές τους.
Για τελευταία φορά, κυρίες και κύριοι, κρουούομε τον κώδωνα του κινδύνου και όχι μόνο εμείς αλλά και ο ανεξάρτητος μηχανικός, ο οποίος δεν σας αντιπολιτεύετε να υποθέσω;, ότι δεν θα ολοκληρωθούν όλες οι εργασίες μέχρι το τέλος του 2015.
Τι να πούμε για τον Ε65;
Ένας δρόμος στο πουθενά;
Ένας δρόμος που από εθνικής σημασίας μετατράπηκε σε τοπικής, χωρίς να συνδέεται ούτε με τον ΠΑΘΕ ούτε με την Εγνατία.
Αναβάλλονται για πότε κε Υπουργέ,;
Θα ολοκληρωθεί στο νέο ΕΣΠΑ η αναγκαία διασύνδεση τους;.
Με τα 3,7 δισεκατομμύρια για έργα μεταφορών και έργα περιβάλλοντος, και πιθανά 600 εκατομμύρια από το Συνδέοντας την Ευρώπη Υποδομών, τι θα πρωτοκάνετε;
Έχετε τάξει έργα δαπάνης μεγαλύτερης των 6 δις.
Αναφέρω κάποια από τα έργα που έχουν εξαγγελθεί (σε κάποια από τα οποία έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες δημοπράτησης!)
Το τμήμα της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα έως τον Πύργο και από το Καλό Νερό έως την Τσακώνα ;
Τα 2/3 του άξονα Ε65 ;
Το αεροδρόμιο Καστελίου;
Τη ζεύξη της Σαλαμίνας ;
Τη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου ;
Την γραμμή U του Μετρό Αθήνας;
Κ.κ
Η επιλογή σας για την μείωση του Φυσικού Αντικειμένου της Ολυμπίας, που καταχρηστικά εξακολουθεί να έχει τον τίτλο Ολυμπία, και η μετατροπή του κομματιού σε Πάτρα-Πύργος Τσακώνα σε δημόσιο έργο τι αποδεικνύει κε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι;

Ότι δυνατότητες υπάρχουν και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και σας το έχουμε τονίσει και σε άλλα νομοσχέδια. Άλλου είδους είναι οι περιορισμοί που τίθενται από την ΕΕ.

Σας ερωτήσαμε και στην Επιτροπή και το επαναλαμβάνουμε κι εδώ γιατί δεν μας απαντήσατε, για την Ιόνια οδό.
Αφού το ελληνικό δημόσιο θα έπρεπε στην περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης να καταβάλλει 156 εκ ευρώ, ενώ τώρα διαθέτει σε ζεστό χρήμα 179 εκ. ευρώ, γιατί επιλέξατε να συνεχισθεί το έργο ως Σύμβαση Παραχώρησης και να μην μετατραπεί κι αυτό σε δημόσιο;

Ποιο είναι το σκεπτικό σας; Μήπως το γεγονός ότι με τα διόδια της Ιονίου οδού επιδοτείται και τον Ε65;
Και βέβαια η επιδότηση αυτή και η οικονομική διασύνδεση των 2 έργων καθιστούν, τον έτσι κι αλλιώς προβληματικό διαχειριστικό έλεγχο, σε ανυπέρβλητο πρόβλημα και με μοναδικό χαμένο το ελληνικό δημόσιο.

Μία κουβέντα για το άρθρο 4- την παλιά Ολυμπία, που καταχρηστικά διατηρεί ως είπα τον τίτλο της.
Το κόστος καθυστέρησης έχει «συμφωνηθεί» στα 97 εκ και βέβαια το ποσό αυτό αφορά το σύνολο του αρχικού Τιμήματος των 2 δις.
Γιατί τώρα που μειώνετε το Φ.Α. δεν μειώσατε το ποσό αυτό;
Σας τονίσαμε και στην επιτροπή ότι αποζημιώσατε τις Κατασκευαστικές Κοινοπραξίες χωρίς παραστατικά στοιχεία, με αυθαίρετους υπολογισμούς και παραδοχές
Το απομένον φυσικό αντικείμενο του έργου έχει πλέον καθοριστεί πλήρως τόσο στα υφιστάμενα τμήματα όσο και στα νέα; Υπάρχει σε κάποιο έγγραφο αναλυτική λεπτομερής καταγραφή αυτού;

Θα μου επιτρέψετε ένα σχόλιο, Κύριε υπουργέ και κύριοι συνάδελφοι, αναφέρατε κατ’ επανάληψη τον κατασκευαστικό τομέα ως κλάδο που έχει πληγεί από την κρίση.
Να συμπεράνουμε ότι ο μεγαλο-κατασκευαστικός τομέας είναι κλάδος και όλοι οι άλλοι τομείς που έχουν πληγεί από την κρίση είναι απλώς συντεχνίες, που δεν θέλουν να χάσουν τα κεκτημένα τους?
Δηλαδή, όλοι οι άλλοι κλάδοι (συντεχνίες κατά την προσφιλή σας έκφραση) πρέπει να μάθουν να ζουν και να αμείβονται σύμφωνα με την οικονομική πραγματικότητα της Ελλάδας του 2013, ενώ ο μεγαλο-κατασκευαστικός κλάδος θα αμείβεται με τις κεκτημένες τιμές του 2007

Άρθρο 5 της Σύμβασης

Χρειάζεται να διευκρινίσουμε για ποιον λόγο, δεν έγινε με την παρούσα τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, η αφαίρεση του τμήματος Πάτρα Τσακώνα, αφού η σχετική απόφαση είναι ειλημμένη.
Θα μας φέρετε τις γραπτές δεσμεύσεις και τον πίνακα κατανομής του υπουργείου, της ένταξης του έργου στο Π.Δ.Ε; όπως μας είπατε στην επιτροπή, για να στηρίξουμε το συγκεκριμένο άρθρο;

Τροπολογία 984/19
Τροπολογία για Φορείς Διαχείρισης Προστατευομένων Περιοχών

Κατά τη διάρκεια του σχετικού νομοσχεδίου 4109/2013, είχαμε τοποθετηθεί και είχαμε επισημάνει, ότι η συγχώνευση των φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών, θα είχε τις επιπτώσεις που σήμερα εσείς επισημαίνετε στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας.
Εμείς από τότε και μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, βάζαμε επιτακτικά το θέμα, του τι θα γίνει με τα έργα που διαχειρίζονται οι φορείς αυτοί, τα οποία με μαθηματική ακρίβεια θα κατέληγαν να απενταχθούν, με συνέπεια την απώλεια πόρων.
Επομένως στηρίζουμε την τροπολογία αυτή.


Τροπολογία 985/20 για το δάνειο της ΕτΕπ

Μέσα σε όλες τις επιβαρυντικές για το Δημόσιο δεσμεύσεις, έρχεσθε και καθ’ υπέρβασιν όλων των υπολοίπων προβλέψεων, επιβαρύνετε ακόμη περισσότερο το ελληνικό δημόσιο και τον έλληνα φορολογούμενο, αφού το δημόσιο αναλαμβάνει και εγγυάται το δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, τα έξοδα και τους τόκους.


Τροπολογία 977/17 για τους πλειστηριασμούς

Με αυτήν την τροπολογία θέτουμε επί τάπητος το πραγματικό πρόβλημα και ζητάμε ξεκάθαρη και άμεση λύση, ώστε να απαγορευτεί η μεταβίβαση των δανείων από τις ελληνικές τράπεζες στα κερδοσκοπικά funds και να δοθεί παράταση στο καθεστώς προστασίας της πρώτης κατοικίας.
Το θέμα των πλειστηριασμών αποτελεί ουσιαστικά βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας.
Τα distress fundς θα αποκτήσoυν τα δάνεια αυτά, έναντι ποσοστών που αρχίζουν από 0,5% για τα απολύτως ανασφάλιστα, έως 20% για τα ενυπόθηκα δάνεια, ενώ οι οφειλέτες θα κληθούν να εξοφλήσουν ολόκληρο το ποσό του δανείου και τις καθυστερήσεις,.
Έτσι θα κληθούν οι απλοί πολίτες να πληρώσουν και μόνο αυτοί τη φούσκα των τραπεζικών δανείων, ενώ δεν είναι υπεύθυνοι για την αδυναμία εξυπηρέτησής τους.


Τροπολογία

Με τη 2η τροπολογία που καταθέσαμε ζητάμε, να εξαλειφθεί το αξιόποινο των πράξεων των αγροτών, ιδιοκτητών και οδηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως καθώς κι εν γένει των πολιτών που συμμετείχαν σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, σε σταθμούς διοδίων κατά τη διάρκεια κινητοποιήσεων τους.
Δεν έπραξαν τίποτα άλλο από το να διεκδικούν θεμελιώδη συνταγματικά δικαιώματα και βρίσκονται αντιμέτωποι με ποινικές διώξεις αλλά και με αγωγές για την καταβολή τεράστιων ποσών.

Από το Blogger.