Header Ads

ΕΛΜΕ Εορδαίας: Η φίμωση των καθηγητών δεν απάντα στα προβλήματα του σχολείου

(Το κείμενο γράφτηκε με αφορμή την απαγόρευση σε μέλη της ΕΛΜΕ να διακινήσουν την επιστολή της ΟΛΜΕ προς στους μαθητές στον χώρο του σχολείου τους.)



Η απαγόρευση των συνδικαλιστών της ΕΛΜΕ να ενημερώσουν τους μαθητές για τα προβλήματα που έχουμε στα σχολεία δεν μπορεί ούτε να κρύψει, ούτε να τα λύσει, ούτε μπορεί να βοηθήσει την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Τα προβλήματα των καθηγητών είναι προβλήματα και των μαθητών του σχολείου και το αντίστροφο. Η πολιτική - οικονομική - κοινωνική - εργασιακή αστάθεια που ζούμε δεν μπορεί να κρυφθεί, ούτε να αγνοηθεί μέσα στους τέσσερις τοίχους της τάξης.

Ειδικά σήμερα που βιώνουμε έντονες κοινωνικές καταστάσεις, όλοι μας καθηγητές – μαθητές – γονείς, κοινωνία, δεν μπορούμε να μην τα συζητήσουμε, να μην κατανοούμε να μην σκεφτόμαστε τρόπους αντιμετώπισης.

Όλοι μας θέλουμε ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, ένα σχολείο που να λειτουργεί δημοκρατικά, και να παρέχει πέρα από τις γνώσεις και αγωγή και κοινωνικοποίηση των εφήβων.

Γιατί
Πίσω από τα κάγκελα του σχολείου υπάρχουν, άνεργοι γονείς, απολύσεις, διαθέσεις, υπεραριθμίες, καθηγητές που περιφέρονται σε τέσσερα σχολεία για να καλύπτουν τα διδακτικά κενά.

Πίσω από τους θαλασσινούς πίνακες στους τοίχους του σχολείου υπάρχουν 68 πλεονάζοντες καθηγητές στα νησιά της Σάμου και της Ικαρίας, που τους στέλνουν στον κάδο ανακύκλωσης, τους διαλύουνε τις ζωές .

Πίσω από τα χόρτα στην αυλή του σχολείου υπάρχει ο σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας καθηγητών , μαθητών, καθαριστριών επιστατών.

Πίσω από τον κοινωνικό αυτοματισμό υπάρχει η εργασία που είναι δικαίωμα για όλους και όχι πολυτέλεια για τους λίγους . Υπάρχει η ποιότητα ζωής που είναι αγαθό για όλους και όχι για τους λίγους

Πίσω από τον εξορθολογισμό της παιδείας υπάρχει το νέο λύκειο που γίνεται αυστηρότερο, δυσκολότερο κοινωνικά άδικο, με τα φροντιστήρια σε ανέλιξη, με λιγότερη γνώση, με πανελλαδικές εξετάσεις από τα 15 που τελικά θα οδηγήσει στην αύξηση της νεανικής παραβατικότητας

Το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί σαν στρατώνας, όπου θα υπάρχουν λογοκρισία, απειλές, φόβος για τιμωρία, απαγορεύσεις - περιορισμοί στα μέλη του. Ούτε σαν γυάλα όπου θα ξεχνιέται ή θα αγνοείται η πραγματικότητα.

Είναι τουλάχιστον αφελές να ανακαλύπτουμε εγκυκλίους, και να τις ερμηνεύουμε κατά το δοκούν, για να επιβάλλουμε το νόμο της σιωπής σε καθηγητές ή μαθητές.

Ο νέος νόμος για το πειθαρχικό δίκαιο, το έχουμε ζήσει, είναι και σκληρός και άδικος. Τον επέλεξαν και τον εφαρμόζουν γιατί βολεύει στον τρόπο με τον οποίο αποφάσισαν να μας διοικήσουν. Είναι βολικός για να λειτουργήσει ο αυταρχισμός, ο εκφοβισμός και ο κοινωνικός αυτοματισμός στα σχολεία. Μπορούμε να αλληλοκαταγγέλουμε ο ένας τον άλλο για να περάσουν ευκολότερα όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που προωθούνται.

Το ερώτημα που βασανιστικά πρέπει να μας απασχολήσει είναι το εξής :
Θα πρέπει να σκύψουμε το κεφάλι, να σιωπήσουμε, να δεχθούμε αγόγγυστα αυτά που μας διατάσσουν, να μην έχουμε γνώμη, να υποταχθούμε ;
Ή να διεκδικήσουμε, δικαιώματα που μας αφαιρούνται, να αντιδράσουμε στις επιλογές που οδηγούν στην διάλυση του Δημόσιου σχολείου και της ζωής μας.


Την απάντηση θα την δώσει η κοινωνία μαζί και η μικρογραφία της στα σχολεία.
Την απάντηση θα την δώσει η ίδια η ζωή μας, στην κοινωνία και στα σχολεία.
Την απάντηση θα τη δώσουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί που με το προσωπικό τους μεράκι και μόχθο «κρατάνε Θερμοπύλες» και δεν θα αφήσουν το δημόσιο σχολείο να γκρεμιστεί .

Το σύνθημα «ψωμί, παιδεία , ελευθερία» θα ξαναζωντανέψει και θα
ξανακάνει το θαύμα του, σκορπίζοντας όλους αυτούς που
ψευδεπίγραφα, ψελλίζανε το ίδιο σύνθημα ενώ στην πραγματικότητα
εννοούσαν «φτώχεια, αμορφωσιά, ανελευθερία»


ΔΣ ΕΛΜΕ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
Από το Blogger.