Header Ads

ΑΣΕΠ: Με πανελλήνιες οι επόμενες προσλήψεις στο Δημόσιο, τι αλλάζει

ΑΣΕΠ: Με πανελλήνιες οι επόμενες προσλήψεις στο Δημόσιο, τι αλλάζει

Με σημαντικές αλλαγές έρχεται τον προσεχή Μάρτιο ο πρώτος πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τη μόνιμη κάλυψη των αναγκών του Δημοσίου σε ανθρώπινο δυναμικό.

Με σημαντικές αλλαγές έρχεται τον προσεχή Μάρτιο ο πρώτος πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τη μόνιμη κάλυψη των αναγκών του Δημοσίου σε ανθρώπινο δυναμικό. Ο διαγωνισμός για πρώτη φορά θα είναι μία ενιαία, υποχρεωτική γραπτή διαδικασία, τύπου πανελλαδικών εξετάσεων, στην οποία θα υποβάλλονται όλοι οι υποψήφιοι για θέσεις στο Δημόσιο.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μάκη Βορίδη, αλλάζει η διαδικασία στελέχωσης του Δημοσίου. Νομοθετική ρύθμιση που συμπεριλήφθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας φανερώνει τις αλλαγές στη διαδικασία διεξαγωγής του νέου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού.

Η μεγάλη αλλαγή στον διαγωνισμό έχει να κάνει με οτι πλέον θα εκδίδεται μία και μόνο πρόσκληση, η οποία θα αφορά ευρύτερες κατηγορίες, χωρίς, δηλαδή, να είναι προσδιορισμένη η θέση στην οποία θα προσληφθούν οι ενδιαφερόμενοι σε περίπτωση που επιτύχουν στον διαγωνισμό.

Έτσι δημιουργείται μία δεξαμενή υποψηφίων οι οποίοι θα αξιοποιηθούν όταν προκύψει θέση, ξεπερνώντας τις καθυστερήσεις που εμφάνιζε η σημερινή διαδικασία προσλήψεων.

Πρόθεση του Υπουργείου είναι η πρόσκληση να έχει εκδοθεί τον Οκτώβριο ή το αργότερο αρχές Νοεμβρίου και ο διαγωνισμός να έχει πραγματοποιηθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2023.

Όπως είπε ο υπουργός Μάκης Βορίδης, στον διαγωνισμό θα συμπεριληφθεί ο προγραμματισμός προσλήψεων του 2022 και του 2023 και εκτίμησε ότι πιθανώς εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 θα έχουν πραγματοποιηθεί οι προσλήψεις για τα έτη 2022- 2023, «κάτι που στον χρονοπρογραμματισμό προσλήψεων θα έχει επιτευχθεί για πρώτη φορά» όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την ανάρτηση του προέδρου του ΑΣΕΠ κ. Παπαϊωάννου, στον γραπτό διαγωνισμό, οι υποψήφιοι θα καλούνται να αποδείξουν όχι μόνο γενικές γνώσεις αλλά και θα δοκιμάζονται και ως προς άλλες βασικές δεξιότητες (γλωσσικές, αριθμητικές, εργασιακή αποτελεσματικότητα με βάση υποθετικά σενάρια εργασιακής καθημερινότητας) που χρειάζεται να έχουν οι μελλοντικοί δημόσιοι λειτουργοί.

Ο ίδιος σχολίασε ακόμα ότι, «το ζητούμενο είναι η δυνατότητα του εργαζομένου, εν προκειμένω του δημοσίου υπαλλήλου, να δίνει λύσεις σε καινούργια προβλήματα που ούτε καν είχε φαντασθεί την εποχή που σπούδαζε στο σχολείο ή το πανεπιστήμιο, να συνεργάζεται αρμονικά με τους συναδέλφους του σε ένα χώρο εργασίας και να διαθέτει τον κατάλληλο συνδυασμό ένταξης σε μια ιεραρχία αλλά και ανάληψης δημιουργικών πρωτοβουλιών. Δεν είναι εύκολο εγχείρημα αλλά αν δεν κάνουμε την αρχή δεν θα μάθουμε ποτέ εάν θα τα καταφέρουμε».

Υπενθυμίζεται πως ο γραπτός διαγωνισμός θα περιλαμβάνει δύο διακριτά μέρη: Την εξέταση γνώσεων, όπου οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε γνωστικό επίπεδο πάνω στις ευρύτερες κατηγορίες που θα περιλαμβάνει η πρόσκληση, καθώς και τις δοκιμασίες δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας, οι οποίες στόχο έχουν να σκιαγραφήσουν το εργασιακό προφίλ κάθε υποψηφίου.

Ετσι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, στη δεύτερη αυτή κατηγορία δοκιμασιών μπορεί να περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων τεστ αριθμητικού συλλογισμού, δοκιμασία προσαρμογής σε εργασιακό περιβάλλον, ενσωμάτωσης σε ομάδα αλλά και αφαιρετικής ικανότητας.

#ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ #ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ #ΔΗΜΟΣΙΟ #ΘΕΣΕΙΣ_ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.