Header Ads

Burberry: Το μοντέλο με το φούτερ-θηλιά στην πασαρέλα και η συγγνώμη του οίκου

Ο δημοφιλής οίκος μόδας Burberry δέχεται επίθεση για το γεγονός ότι παρουσίασε στην πασαρέλα κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, ένα μοντέλο που φορούσε φούτερ με θηλιά στο λαιμό. 

Το αξεσουάρ προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και όπως ήταν αναμενόμενο μοντέλα, συνήγοροι για τα δικαιώματα των ψυχικά ασθενών και χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εξέφρασαν τον θυμό τους για αυτή την κίνηση και κατακρίνουν τον οίκο στο Διαδίκτυο. 

Η πρώτη που σχολίασε το φούτερ ήταν το μοντέλο Λιζ Κένεντι, σε ανάρτησή της στο Instagram, η οποία έγινε viral. Η Κένεντι δημοσίευσε τρεις φωτογραφίες και στη λεζάντα εξηγεί τον προφανή λόγο που το φούτερ είναι προβληματική. «Η αυτοκτονία δεν είναι μόδα. Δεν είναι κάτι λαμπερό, ούτε τολμηρό. Πώς θα μπορούσε κάποιος να το παραβλέψει και να σκεφτεί ότι θα ήταν εντάξει να παρουσιάσει αυτή την ιδέα, πόσο μάλιστα ένας οίκος μόδας που απευθύνεται σε μικρά κορίτσια και μικρότερες ηλικίες γενικότερα; Ας μην ξεχνάμε το τρομακτικό σενάριο λιντσαρίσματος. Υπάρχουν εκατοντάδες τρόποι να δέσεις ένα σκοινί και επιλέγουν να το δέσουν με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει με θηλιά, αγνοώντας εντελώς τη σημασία πίσω από αυτό».

View this post on Instagram

@burberry @riccardotisci17 Suicide is not fashion. It is not glamorous nor edgy and since this show is dedicated to the youth expressing their voice, here I go. Riccardo Tisci and everyone at Burberry it is beyond me how you could let a look resembling a noose hanging from a neck out on the runway. How could anyone overlook this and think it would be okay to do this especially in a line dedicated to young girls and youth. The impressionable youth. Not to mention the rising suicide rates world wide. Let’s not forget about the horrifying history of lynching either. There are hundreds of ways to tie a rope and they chose to tie it like a noose completely ignoring the fact that it was hanging around a neck. A massive brand like Burberry who is typically considered commercial and classy should not have overlooked such an obvious resemblance. I left my fitting extremely triggered after seeing this look (even though I did not wear it myself). Feeling as though I was right back where I was when I was going through an experience with suicide in my family. Also to add in they briefly hung one from the ceiling (trying to figure out the knot) and were laughing about it in the dressing room. I had asked to speak to someone about it but the only thing I was told to do was to write a letter. I had a brief conversation with someone but all that it entailed was “it’s fashion. Nobody cares about what’s going on in your personal life so just keep it to yourself” well I’m sorry but this is an issue bigger than myself. The issue is not about me being upset, there is a bigger picture here of what fashion turns a blind eye to or does to gain publicity. A look so ignorantly put together and a situation so poorly handled. I am ashamed to have been apart of the show. #burberry. I did not post this to disrespect the designer or the brand but to simply express an issue I feel very passionate about.

A post shared by 🦎 (@liz.kennedy_) on

Επιπλέον, το -φανερά ενοχλημένο-μοντέλο αναφέρεται και στην προσωπική της εμπειρία, καθώς μέλος της οικογένειάς της αυτοκτόνησε. «Αισθάνομαι όπως στο παρελθόν, τότε που έζησα την εμπειρία αυτοκτονίας στην οικογένειά μου».

Η Κένεντι είπε ότι προσπάθησε να μιλήσει με κάποιον για το φούτερ μετά τη δοκιμή ρούχων, αλλά αντί αυτού της ζητήθηκε να γράψει ένα γράμμα. «Είχα μια σύντομη συζήτηση με κάποιον αλλά εκείνο που μου είπε, ήταν ότι πρόκειται για μόδα. Κανένας δεν ενδιαφέρεται για τα όσα συμβαίνουν στην προσωπική σου ζωή, οπότε κράτα το για τον εαυτό σου».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Burberry Μάρκο Γκομπέτι και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Ρικάρντο Τίτσι, ζήτησαν συγγνώμη για το αξεσουάρ σε μια ανακοίνωση, η οποία είναι διαθέσιμη στη βρετανική HuffPost. 

«Είμαστε βαθιά λυπημένοι για τον πόνο που προκάλεσε ένα από τα ρούχα που συμπεριλήφθηκαν στην κολεξιόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2019 με όνομα “Tempest”. Παρόλο που το σχέδιο είναι εμπνευσμένο από τη ναυτιλία και αυτό φαίνεται σε ολόκληρη την κολεξιόν, ήταν σκληρό», είπε ο Γκομπέτι. Ο Τίτσι συμφώνησε, συμπληρώνοντας ότι είναι «πολύ λυπημένος». «Δεν είχα καμία πρόθεση να αναστατώσω κανέναν. Δεν αντικατροπτρίζει τις αξίες μου ούτε του Burberry’s και το αποσύραμε από την κολεξιόν. Αυτό δεν θα ξανασυμβεί». 

Το κείμενο αυτό αρχικά δημοσιεύτηκε στη Βρετανική έκδοση της HuffPost και αποδόθηκε στα ελληνικά. 

Newsroom / HuffPost Greece
Από το Blogger.