Header Ads

Απαράδεκτη η κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ και τις ΕΠΑ.Σ

Ο Υπουργός Παιδείας μετά το ρεσιτάλ ερασιτεχνισμού με το σχέδιο «Αθηνά» και τις καταστροφικές παρεμβάσεις του –μόνο στον τεχνολογικό τομέα των Α.Ε.Ι, όπου άφησε καμένη γη -διαπιστώνουμε ότι παρεμβαίνει με τον ίδιο τρόπο και στην τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση.


Στο πολυνομοσχέδιο «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν.4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε στη Βουλή, υπάρχουν διατάξεις που καταργούν σωρεία ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ και στις ΕΠΑ.Σ και θέτουν σε διαθεσιμότητα τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς, χωρίς κανένα σχεδιασμό και τεκμηρίωση!

Μάλιστα, πρόκειται για ειδικότητες με μαζικότητα, οι οποίες συγκέντρωναν τις προτιμήσεις των μαθητών και, επομένως, δεν υπήρχε θέμα μειωμένης ελκυστικότητας των ειδικοτήτων αυτών.

Αντιθέτως, δημιουργείται ένα κενό για την κάλυψη των ειδικοτήτων από την δημόσια εκπαίδευση και, δεδομένου ότι οι ειδικότητες αυτές πλέον θα προσφέρονται μόνο από Ιδιωτικές Σχολές, γεννούνται ερωτηματικά, ως προς την σκοπιμότητα του όλου εγχειρήματος.

Καλούμε την Κυβέρνηση να σταματήσει επιτέλους να κάνει τον μαθητευόμενο μάγο σε τόσο ευαίσθητους τομείς, όπως η εκπαίδευση, καταργώντας ειδικότητες με αντίκρισμα στην αγορά εργασίας και ρίχνοντας στην διαθεσιμότητα χιλιάδες εκπαιδευτικούς, προκειμένου να εξοικονομήσει κάποια εκατομμύρια.

Ενώ, την ίδια ώρα, διατηρεί Ν.Π.Δ.Δ, που εξυπηρετούν επαγγελματικούς σκοπούς και συνδικαλιστικές δραστηριότητες, εξασφαλίζοντας τους ανάλογα προνομιακή μεταχείριση έναντι ομοειδών φορέων, οι οποίοι είναι Ν.Π.Ι.Δ, διογκώνοντας με τον τρόπο αυτό και το σώμα των δημοσίων υπαλλήλων με τρόπο που δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.

Γι” αυτό, πρέπει άμεσα να προχωρήσει:

στην αναζήτηση λύσεων αναπτυξιακού χαρακτήρα, μείωσης της γραφειοκρατίας μετά από
διάλογο με τους επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς για τις πραγματικές ανάγκες σε ειδικότητες και προγράμματα σπουδών,
βάζοντας τα επιτέλους με τα συντεχνιακά συμφέροντα και την διατήρηση προνομίων,
καταργώντας οργανισμούς και φορείς που δεν εξυπηρετούν τους σκοπούς για τους οποίους συστάθηκαν,
απελευθερώνοντας πραγματικά τα «κλειστά» επαγγέλματα.

Μέτρα όπως αυτά του πολυνομοσχεδίου μόνο ζημιά θα επιφέρουν στον πολύπαθο χώρο της Β’θμιας τεχνικής εκπαίδευσης.

http://eetemkozanis.gr
Από το Blogger.