Header Ads

Πώς η Jumbo μειώνει την «ψαλίδα» των απωλειών της καραντίνας

Αν δεν υπήρχε η πανδημία και το υποχρεωτικό lockdown καταστημάτων πιθανότατα η Jumbo θα συνέχιζε το αδιάσπαστο σερί συνεχούς ανάπτυξης πωλήσεων ανά τρίμηνο από το 2009 και μετά, παρά την κρίση που τσάκισε κατανάλωση και επιχειρήσεις.

Το Μάιο του 2020 λίγο μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, ο διευθύνων σύμβουλος της Jumbo, Aπόστολος Βακκάκης, εκτιμούσε ότι για το σύνολο της χρονιάς η «χασούρα» πωλήσεων θα άγγιζε τουλάχιστον το 20%. Στους οκτώ μήνες της χρονιάς ωστόσο, ο όμιλος της Jumbo έχει περιορίσει τις απώλειες στις πωλήσεις του στο 10,9%, ενώ έπονται ισχυροί εμπορικοί μήνες – από το Σεπτέμβριο με τα σχολικά έως τον Δεκέμβριο και τις γιορτές- όπου o όμιλος πραγματοποιεί παραδοσιακά μεγάλο μέρος των ετήσιων πωλήσεων του.

Το 2020 είχε ξεκινήσει με ιδιαίτερη δυναμική, με τις πωλήσεις του Ιανουαρίου να καταγράφουν αύξηση κατά περίπου 13%. Τον Φεβρουάριο η κατάσταση ήταν ακόμη καλύτερη και ο τζίρος αυξήθηκε κατά 23%. Με την έναρξη όμως των περιοριστικών μέτρων το Μάρτιο οι πωλήσεις κατέγραψαν μείωση περίπου κατά 51%. Τον Απρίλιο, καθώς χάθηκε οριστικά και η πασχαλινή περίοδος, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 86% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Ως ανάχωμα στην πτώση λειτούργησε το το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo, που είχε σημαντική ανάπτυξη διπλασιάζοντας σχεδόν τα μερίδιά του χωρίς όμως να καλύψει όλο το χαμένο έδαφος.

Ο Μάιος έφερε την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας, με τα περισσότερα καταστήματα να λειτουργούν σε Ελλάδα και τα τρία από τα πέντε στην Κύπρο, σε συνδυασμό με την βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, ώστε οι πωλήσεις του ομίλου παρουσίασαν διψήφια ανάπτυξη (+13,6%) για τον μήνα αυτό. Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετική τροχιά σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Jumbo, τον Αύγουστο –απουσία τουριστικού ρεύματος αλλά και περιορισμού των διακοπών των ντόπιων- οι πωλήσεις υποχώρησαν 2%, οδηγώντας τελικώς τη συνολική υποχώρηση έως στιγμής στο 10,9%.

Ο Α. Βακκάκης είχε επίσης το Μάιο αναφέρει πως στόχος – εκτός από τη διατήρηση της ισορροπίας εξόδων της Jumbo - είναι στο τέλος της χρονιάς ο τζίρος να κυμανθεί στα περυσινά επίπεδα, πρόβλεψη που μένει να φανεί.
Αξιοζήλευτη ωστόσο παραμένει και η ικανότητα του λιανεμπορικού ομίλου να φέρνει στην τελική γραμμή των αποτελεσμάτων του, δηλαδή στην κερδοφορία του, την αύξηση που επιτυγχάνει στις πωλήσεις, ή να περιορίζει –όπως φέτος- την επίπτωση. Κατά τον ίδιο τον ιδρυτή και διευθύνων σύμβουλο της αλυσίδας, αυτό συμβαίνει γιατί ο όμιλος «δεν πρόκειται ποτέ να «αγοράσει» πωλήσεις». Η επεξήγηση αφορά την «απροθυμία» της διοίκησης της Jumbo να θυσιάσει το μικτό περιθώριο κέρδους των προϊόντων που εμπορεύεται προκειμένου να πραγματοποιήσει υψηλότερους αξιακά τζίρους. Ο Α.Βακκάκης θυμίζει συχνά – πυκνά  την «απομάκρυνση» της Jumbo από το ηλεκτρονικό παιχνίδι, προκειμένου να μην υποστεί πίεση στο μικτό περιθώριο κέρδους της.

Σ’αυτό το πλαίσιο εξάλλου, η Jumbo αναμένεται να αφήσει να «χαθεί» το επόμενο διάστημα το 9% τoυ σημερινού της τζίρου! Και αυτό γιατί η διοίκηση της θεωρεί πως το μερίδιο αυτό αφορά σε προϊόντα που θα αποκτήσουν  θέση στην online αγορά, θα αναμετρηθούν  με «γίγαντες» αλλά και «νάνους» του ηλεκτρονικού εμπορίου και ως εκ τούτου θα κινηθούν στα όρια ενός σκληρού ανταγωνισμού.

Oσον αφορά το κανάλι του ηλεκτρονικού καταστήματος, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Jumbo ανάφερε πρόσφατα ότι διαθέτει μικρή συμμετοχή στο συνολικό τζίρο της αλυσίδας, «της τάξης του 1,5 καταστήματος Jumbo». Κατά τον ίδιο η δυναμική του online καταστήματος δεν μπορεί να είναι αξιοσημείωτη, καθώς τα είδη που εμπορεύεται η αλυσίδα –λόγω της χαμηλής τιμής- δεν ανήκουν στις κατηγορίες που ο καταναλωτής αναζητά διαδικτυακά. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα διακινεί 40.000 κωδικούς με μέση τιμή στα 5 ευρώ. Πάντως η εταιρεία λάνσαρε και το ηλεκτρονικό της κατάστημα στην αγορά της Ρουμανίας, ενώ το αξιοποίησε στη διάρκεια της καραντίνας.

Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.