Header Ads

ΑΣΕΠ: Προγραμματισμός προσλήψεων στο Δημόσιο το 2021

ΑΣΕΠ: Προγραμματισμός προσλήψεων στο Δημόσιο το 2021

Εγκύκλιο για τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων τακτικού και εποχικού προσωπικού του δημοσίου τομέα, που αφορά στο έτος 2021.

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού προσλήψεων έκτακτου προσωπικού έτους 2021 στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού (Δήμοι, Περιφέρειες, ΝΠΔΔ αυτών, Σύνδεσμοι, Ιδρύματα) και στα ΝΠΙΔ της Αυτοδιοίκησης, οι φορείς αρμοδιότητάς σας παρακαλούνται για την ορθή και έγκαιρη υποβολή των αιτημάτων τους για το έτος 2021, σύμφωνα με τις ανάγκες τους και λαμβάνοντας υπόψη τη δημοσιονομική κατάσταση και την ανάγκη περιστολής των κρατικών δαπανών.

Για τα αιτήματα που αφορούν σε προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου από τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού με κάλυψη της δαπάνης από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, απαιτούνται τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο Παράρτημα 1, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων αυτού.

Ειδικά οι Περιφέρειες θα πρέπει να αποστείλουν ξεχωριστό και κατά προτεραιότητα αίτημα για την κάλυψη των αναγκών τους σε κτηνιάτρους, στο πλαίσιο της άμεσης αντιμετώπισης προβλημάτων και διαχείρισης κρίσεων με στόχο την προάσπιση της δημόσιας υγείας και του δημοσίου συμφέροντος, την προστασία του καταναλωτή και τη διασφάλιση της υγείας του ζωικού κεφαλαίου.

Επίσης, λόγω της έλλειψης τακτικού προσωπικού στις τεχνικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες πολεοδομίας των δήμων, δύναται να αποστείλουν αιτήματα για την κάλυψη των αναγκών τους με μηχανικούς όλων των ειδικοτήτων, τα οποία θα εξεταστούν κατά προτεραιότητα προκειμένου να αντεπεξέλθουν οι υπηρεσίες στις αυξημένες ανάγκες τους.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΠΟ ΝΠΙΔ ΤΩΝ ΟΤΑ α’ & β’ ΒΑΘΜΟΥ 1

Για τα αιτήματα που αφορούν σε προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στα ΝΠΙΔ της αυτοδιοίκησης με προέλευση των πιστώσεων από ιδίους πόρους, απαιτούνται τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο Παράρτημα 2α, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων αυτού.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας περιστολής των δαπανών και προκειμένου ο αριθμός των εγκρίσεων της κατηγορίας αυτής να παραμείνει στα ίδια επίπεδα, παρακαλούνται οι φορείς στο υποβληθέν αίτημά τους να μην υπερβαίνουν τον αριθμό των αντίστοιχων εγκρίσεων που χορηγήθηκαν κατά το προηγούμενο έτος.

Όσον αφορά την πρόσληψη προσωπικού σε δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού, επισημαίνεται ότι με το άρθρο 18 του ν. 4483/2017 καταργήθηκε η αναστολή προσλήψεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

Επομένως, οι φορείς μπορούν να υποβάλουν αιτήματα και για το προσωπικό αυτό.

Για την πρόσληψη Διευθυντών σε Δημοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις καθώς και για τις Δημοτικές Α.Ε. ισχύουν αντίστοιχα τα άρθρα 254 έως 258 και 265 έως 266 του ν. 3463/2006 (Δημοτικός Κώδικας). Επισημαίνουμε ότι για την πρόσληψη διευθυντικών στελεχών από τα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ που προσλαμβάνονται επί θητεία με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, απαιτείται έγκριση από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει.

Για να είναι δυνατή η ικανοποίηση των αιτημάτων αυτών, θα πρέπει στον οικείο Κανονισμό Προσωπικού/Υπηρεσιών της επιχείρησης ή εταιρείας να προβλέπεται ρητά η δυνατότητα πρόσληψης διευθυντικού στελέχους επί θητεία, καθώς και να ορίζεται η διάρκεια αυτής (π.χ. ίση με τη δημοτική περίοδο).

Ειδικά για την πρόσληψη Γενικών Διευθυντών σε ΔΕΥΑ επί θητεία ισχύει το άρθρο 100 παρ. 1 του ν. 4604/2019 (ΦΕΚ 50Α), (σχετική η αριθ. πρωτ.36567/10-5-2019 εγκύκλιός μας, ΑΔΑ:978Τ465ΧΘ7-Κ65). (Παράρτημα 2β, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων αυτού).

Για τα αιτήματα που αφορούν σε προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα σε ΟΤΑ α’ βαθμού και ΝΠΙΔ αυτών, απαιτούνται τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στα Παραρτήματα 3 α και 3 β , με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων.

Σημειώνεται ότι για να χαρακτηρίζονται οι προσλήψεις ως «ανταποδοτικού χαρακτήρα» πρέπει από τη βεβαίωση περί ύπαρξης πιστώσεων του φορέα να προκύπτει ότι η δαπάνη καλύπτεται από ανταποδοτικά τέλη και έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό του φορέα, στους κωδικούς που αντιστοιχούν σε ανταποδοτικές υπηρεσίες.

Επισημαίνεται ότι τα έσοδα των δήμων από τα κοιμητήρια είναι «δικαιώματα ή τέλη επιβαλλόμενα προς κάλυψη εν μέρει ή εν όλων των δαπανών της συντηρήσεως και εν γένει λειτουργίας αυτών». Από τη διάταξη αυτή δεν συνάγεται ότι τα έσοδα των δήμων που προέρχονται από τη λειτουργία των κοιμητηρίων τους έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα, και επομένως η υπηρεσία του δήμου που διαχειρίζεται τα κοιμητήρια τους δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ανταποδοτική υπηρεσία».

Αιτήματα για την κάλυψη αναγκών κοιμητηρίων μπορούν να υποβάλλονται με κάλυψη της δαπάνης από λοιπές αντικαταβολές, όπως αναφέρονται στο κεφάλαιο Δ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»

Με τις διατάξεις του άρθρου 91 του ν.4583/2018 προβλέφθηκε η ένταξη του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» σε οργανικές μονάδες των ΟΤΑ α΄ βαθμού και η στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό, μέσω έκδοσης της 4Κ (ΦΕΚ 15/τ.ΑΣΕΠ/18-5-2020) προκήρυξης.

Επειδή ως γνωστόν οι διαδικασίες πλήρωσης θέσεων τακτικού προσωπικού είναι αρκετά χρονοβόρες, και προκειμένου να μην διακοπεί η παροχή υπηρεσιών στους ωφελούμενους, με τις διατάξεις του άρθρου 38 του ν. 4735/2020, η διάρκεια του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», καθώς και οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου των απασχολουμένων για την παροχή των σχετικών υπηρεσιών, παρατείνονται από τη λήξη τους μέχρι τη δημοσίευση του διορισμού των επιτυχόντων των οριστικών πινάκων διοριστέων της Προκήρυξης 4Κ/2020 στις αντίστοιχες θέσεις. Αιτήματα θα αποσταλούν μόνο σε περίπτωση αντικατάστασης απασχολούμενου στο πρόγραμμα λόγω αποχώρησης.

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ

Έπειτα και από την ισχύ του άρθρου 186 του ν.4635/2019, εξακολουθούν να εξαιρούνται από την έγκριση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 και ως εκ τούτου από τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων έκτακτου προσωπικού οι εξής περιπτώσεις:

 Αρχική πρόσληψη (άρθ.14 ν.4403/2016) και ανανεώσεις (άρθ. 72 ν. 4342/2015) προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων καθότι δεν συνεπάγονται επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Συμβάσεις μίσθωσης έργου(άρθ.30 ν.4314/2014) στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων πράξεων. Ομοίως, και σε αυτή την περίπτωση δεν επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 52 παρ. 2 του ν. 4554/2018, οι φορείς δεν υποχρεούνται πλέον να ενημερώνουν για κάθε πραγματοποιούμενη πρόσληψη ή ανανέωση/παράταση τα μέλη της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει, και τη Δ/νση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου μας. Επίσης, όπως προβλέπεται στο άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 4325/2015 και στο ν.3861/2010, οι ανωτέρω συμβάσεις αναρτώνται υποχρεωτικά στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». 6

Εποχικό προσωπικό για την πυρασφάλεια, τις κατασκηνώσεις και τη ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών (άρθρο 116 ν. 4547/2018) Η πρόσληψη προσωπικού που απασχολείται στην πυρασφάλεια και τη ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών γίνεται με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους τέσσερις (4) μήνες σε συνολικό διάστημα δώδεκα μηνών, ενώ για τις δημοτικές κατασκηνώσεις η απασχόληση δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες.

Προσωπικό για την κάλυψη κατεπειγουσών αναγκών (άρθρο 41 ν.4325/2015 και άρθρο 36 ν.4765/2021)

Γιατροί εργασίας και τεχνικοί ασφαλείας (άρθρο 27 ν. 4304/2014). Εν προκειμένω δεν πρόκειται για πρόσληψη προσωπικού αλλά για ανάθεση παροχής υπηρεσιών.

Πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης Τόσο στους δήμους όσο και στις ΔΕΥΑ για την πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης εφαρμόζονται οι ειδικές ρυθμίσεις του από 28.3/15.4.1957 β.δ/τος «Περί της αστυνομίας επί των Αρδευτικών Υδάτων» (ΦΕΚ 280 Α), σύμφωνα με τις οποίες δεν απαιτείται έγκριση της ΠΥΣ 33/2006 (ΦΕΚ 60Α΄) ή άλλου οργάνου, ούτε η τήρηση των κριτηρίων και της διαδικασίας του ν.2190/1994 ή του ν.4765/2021.

Αναπλήρωση μοναδικού στον κλάδο του υπαλλήλου

Με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 94 του ν. 4483/2017, παρέχεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ α΄ βαθμού, να προσλαμβάνουν προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών αναγκών που εμφανίζονται σε περίπτωση απουσίας τακτικού μοναδικού στον κλάδο του υπαλλήλου, αντίστοιχης ειδικότητας, ο οποίος απουσιάζει λόγω κυήσεως, τοκετού και μητρότητας, αργίας ή διαθεσιμότητας, με σκοπό να καλυφθεί η ανάγκη για όλο το χρονικό διάστημα της απουσίας. Για την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού, δεν απαιτείται έγκριση της επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, ούτε τήρηση των κριτηρίων και της διαδικασίας του ν. 2190/1994 ή του ν.4765/2021.

Έκτακτο προσωπικό για την εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία Με το άρθρο 89 του ν. 4483/2017, επανήλθαν σε ισχύ οι ρυθμίσεις του άρθρου 209 του Κώδικα Δημοτικών & Κοινοτικών Υπαλλήλων.

Ως εκ τούτου για τα αιτήματα που εμπίπτουν στις ανωτέρω εξαιρέσεις δεν απαιτείται η έγκριση της ΠΥΣ και η αποστολή τους στην Υπηρεσία μας

Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.