Header Ads


ΓΛΙΤΩΣΤΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100€ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!

Συγκρίνετε τις τιμές ΟΛΩΝ των παρόχων ρεύματος και βρείτε το καλύτερο!
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ!

Γιατί πολλοί τρίζουμε τα δόντια μας στον ύπνο - και πώς μπορούμε να το αποφύγουμε

.

Πολλοί τον έχουν περιγράψει ως έναν από τους χειρότερους θορύβους που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο λόγος για όσους έχει τύχει να μοιράζονται το ίδιο κρεββάτι - ή και δωμάτιο - με κάποιους οι οποίοι συστηματικά «αλέθουν», χτυπούν, ή σφίγουν τα δόντια τους. Υπολογίζεται ότι περίπου 8% των ενηλίκων τρίζουν τα δόντια τους στον ύπνο, ποσοστό το οποίο φθάνει το 33% όταν πρόκειται για μικρά παιδιά. Μάλιστα πολλοί γιατροί υποθέτουν ότι τα ποσοστά είναι πολύ μεγαλύτερα, καθ′ ότι πολλοί δεν συνειδητοποιούν ότι αυτό τους συμβαίνει την ώρα που κοιμούνται. 

Να, λοιπόν, γιατί τόσο πολλοί άνθρωποι τρίζουν τα δόντια τους: 

Μην υποτιμάτε την επίδραση του στρες

Το στρες και το άγχος είναι οι κύριοι λόγοι που πολλοί τρίζουν τα δόντια τους σύμφωνα με τον Μάικλ Λέρνερ, ΩΡΥΛΑ με έδρα το Yale. ΄Οταν είμαστε αγχωμένοι το σώμα μας απελευθερώνει δυο χημικές ουσίες, αδρεναλίνη και κορτιζόλη που, μεταξύ άλλων, ανεβάζουν τους παλμούς της καρδιάς. Ο Λέρνερ ισχυρίζεται ότι αυτές οι αλλαγές μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα μια ευρεία ένταση των μυών, με αποτέλεσμα πολλοί που το βιώνουν τα τρίζουν τα δόντια τους. 

«΄Ανθρωποι σε στρεσογόνα επαγγελματικά περιβάλλοντα ή εργασιακές συνθήκες πιστεύεται ότι τρίζουν τα δόντια τους περισσότερο - .προσπαθώντας να εκτονώσουν το άγχος τους. Ως εκ τούτου, μπορεί οι περισσότεροι Νεοϋρκέζοι να τρίζουν τα δόντια τους, αλλά αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί επιστημονικά», αναφέρει ο Ντέρεκ Στάινμπάχερ, πλαστικός χειρούργος με έδρα το Yale. 

Θα μπορούσαν να ήταν και τα φάρμακα...

Μερικά φάρμακα - μεταξύ των οποίων αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης  - μπορεί να προκαλούν τρίξιμο δοντιών. Δεν υπάρχει, βέβαια, καμία ευρέως κατανοητή ερμηνεία για το πως συνταγές με Prozac, Paxil and Zoloft  έχουν αυτό το αποτέλεσμα. (Σημείωση: Αν υποπτεύεστε ότι τυχόν φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνετε είναι η αιτία του τριξίματος των δοντιών σας, ενημερώστε το γιατρό σας ώστε να σας κάνει αλλαγές). 

The young couple sleeping in the bed. night time
 
Το αλκοόλ, η καφεΐνη και τα τσιγάρα δεν είναι σίγουρα ό,τι
 
καλύτερο

Ερευνητές έχουν ανακαλύψει ότι το τρίξιμο δοντιών παρουσιάζεται δυο φορές περισσότερο σε ανθρώπους που κάνουν χρήση αλκοόλ, παρ′ ότι οι λόγοι δεν είναι εντελώς κατανοητοί. Κάποιοι ειδικοί σε θέματα ύπνου αναφέρουν ότι αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι το αλκοόλ διαταράσσει τον ύπνο μας.

Δεν τρίζουμε τα δόντια μας όταν βλέπουμε όνειρα και το αλκοόλ μας εμποδίζει να περάσουμε στην REM φάση του ύπνου  (σ.σ. ο ύπνος REM χαρακτηρίζεται από έλλειψη νορεπινεφρίνης στον εγκεφαλικό φλοιό, στην οποία οφείλονται και τα χαρακτηριστικά των ονείρων). 

Οι καπνιστές μπορεί επίσης να τρίζουν τα δόντια τους. Σύμφωνα με μια έρευνα δυο φορές έχουν πιθανότητα να τρίζουν τα δόντια τους κατά τη διάρκεια του ύπνου οι καπνιστές από τους μη καπνιστές. 

Επιπροσθέτως, επειδή η καφεΐνη είναι τονωτικό, οι σοκολάτα, καφές, σόδες και ποτά που «χαρίζουν» ενέργεια μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα το τρίξιμο των δοντιών. Κι όπως με το αλκοόλ, αν καταναλώνει κανείς πολύ καφέ (περίπου οκτώ φλυτζάνια την ημέρα) είναι πολύ πιθανό να έχει ελαφρύ ύπνο. 

 

Μπορεί να είναι και θέμα γονιδιακό

Οι περιπτώσεις περίπου 50% των ανθρώπων που τρίζουν τα δόντια τους το βράδυ έχουν αναγωγή σε ένα πρόσωπο από το οικογενειακό τους περιβάλλον.

Τι να κάνετε αν τρίζετε τα δόντια σας

Το σημάδι ότι τρίζετε τα δόντια σας, κι αυτό χωρίς να το καταλάβετε έχει γίνει μια ... αγαπημένη βραδυνή συνήθεια, είναι αν ξυπνήσετε το πρωί με πόνο στο σαγόνι ή με πονοκέφαλο σε συστηματική βάση. Σ′ αυτή την περίπτωση, καλό είναι να επισκεφθείτε έναν οδοντίατρο να διαγνώσει αν τα δόντια σας χρειάζονται κάποια επιδιόρθωση. 

Ο οδοντίατρος, επίσης, μπορεί να σας συστήσει να χρησιμοποιήσετε προστατευτικό κάλυμμα στόματος. Αν κι αυτό δεν έχει αποτέλεσμα, κάποιοι γιατροί συστήνουν ενέσεις μπότοξ γύρω από την περιοχή του σαγονιού. Παρ′ ότι το χρονικό διάστημα που θα τις κάνετε μπορεί να διαρκέσει μόνο λίγους μήνες, το αποτέλεσμα μάλλον θα είναι εντυπωσιακό, λέει ο Στάινμπάχερ. 

 Αν, τέλος, φαίνεται να υπάρχει κληρονομικό αίτιο, θα πρέπει να κόψετε ή να περιορίσετε το αλκοόλ και την καφεΐνη. Δεν μπορείτε να αλλάξετε το γενεαλογικό σας δέντρο, μπορείτε, όμως, να αλλάξετε τον τρόπο της ζωής σας. 

 ΠΗΓΗ: HuffPost US

 
Newsroom / Huffpost Greece
Από το Blogger.