Η Nestlé Ελλάς δείχνει τον δρόμο για ένα περιβάλλον χωρίς πλαστικά
Έχοντας ήδη παρουσία μέσω των προϊόντων της από τα τέλη του 19ου αιώνα στην Ελλάδα, η Nestlé έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές Ελλήνων και μαζί με αυτούς μεγάλωσε και αυτή στην χώρα μας. Διαθέτει δύο εργοστάσια, ένα για τον καφέ στα Οινόφυτα και ένα εμφιαλωτήριο για το Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, ενώ ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων σε παραγωγικές, εμπορικές δραστηριότητες και υπηρεσίες ξεπερνούν τους 800. Αυτό που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι το 63% του τζίρου που κάνει η εταιρεία στην Ελλάδα προέρχεται από προϊόντα που παράγονται στην χώρα μας.
Η παρουσία της όμως δεν παραμένει μόνο στην παραγωγική και στην εμπορική δραστηριότητα. Μέσω του προγράμματος Nestlé Νοιάζομαι έχει προχωρήσει σε δράσεις δημιουργίας αμοιβαίου οφέλους σε όλες τις βαθμίδες της κοινωνίας. Ξεκινώντας από το πυρήνα, τον άνθρωπο και την οικογένεια, συνεχίζοντας στις κοινότητες και φθάνοντας έως πλανήτη μέσα από περιβαλλοντικές δράσεις. Επιγραμματικά αξίζει κάποιος να αναφέρει ότι σε ετήσια βάση διαθέτει τρόφιμα αξίας 2 εκατ. ευρώ σε οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, έχει προσφέρει 52 τόνους τροφίμων στην Τράπεζα Τροφίμων, έχει προσφέρει 939 ευκαιρίες εργασίας τα τελευταία χρόνια ενώ έχει εκπαιδεύσει και πάνω 110.000 παιδιά για τις διατροφικές αξίες.
Ο τομέας στον οποίο όμως η Nestlé Ελλάς έχει εντείνει τις δράσεις της τα τελευταία χρόνια δεν είναι άλλος από αυτόν του περιβάλλοντος. Ακολουθώντας το όραμά της μητρικής που θέλει μέχρι το 2050, να πετύχει μηδενικές καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, υιοθετώντας έτσι, τον πλέον φιλόδοξο στόχο της συμφωνίας του Παρισιού, έχει ήδη ξεκινήσει δράσεις στην Ελλάδα με ορατά τα πρώτα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα η Nestlé Ελλάς, τα τελευταία χρόνια με μεθοδικότητα εφαρμόζει τις λειτουργίες της με υπευθυνότητα και σεβασμό προς το περιβάλλον:
- Από το 2013 έχει μειώσει κατά 17.700 τόνους τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, από τις δραστηριότητες των εργοστασίων της και τη μεταφορά των προϊόντων της.
- Τα εργοστάσιά της, λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές, έχοντας εξοικονομήσει τα τελευταία 7 χρόνια 12.900 μεγαβατώρες (MWh), που αντιστοιχούν στην ετήσια κατανάλωση για φωτισμό μιας πόλης όπως η Καβάλα.
- Από τον Ιανουάριο του 2019 κανένα απόρριμμα από τις εγκαταστάσεις της δεν καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής, με αποτέλεσμα τη μείωση των απορριμμάτων σε ΧΥΤΑ κατά 250 τόνους ετησίως. Για να έχουμε μία εικόνα του μεγέθους πρόκειται για τα απορρίμματα που “παράγει” μία πόλη σαν την Λάρισα σε μία ήμερα.
Οι δράσεις για το περιβάλλον όμως δεν σταματούν εδώ, καθώς η εταιρία υποστηρίζει το πρόγραμμα “Mediterranean Cleanup” που έχει αναπτύξει η “Εναλεία”, η πρώτη σχολή επαγγελματικής αλιείας στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την απομάκρυνση των θαλάσσιων απορριμμάτων - εστιάζοντας στην περιοχή του Αργοσαρωνικού που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη - με τη συνεργασία επαγγελματιών αλιέων και των σκαφών τους, τα απορρίμματα συλλέγονται και μεταφέρονται στην Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου και στο Λαύριο, περιοχές που αποτελούν τα βασικότερα λιμάνια φιλοξενίας των επαγγελματιών αλιέων μέσης αλιείας του Αργοσαρωνικού, σε συγκεκριμένους χώρους αποθήκευσης που έχουν προβλεφθεί προκειμένου να γίνει η καταγραφή και η διαλογή τους.
Το πρόγραμμα ενισχύει και το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας, καθώς εκτός από τη συλλογή και διαλογή των απορριμμάτων, περιλαμβάνει την ανακύκλωσή τους και τη μετατροπή μέρος αυτών, όσων πληρούν τις προϋποθέσεις από άποψη υλικού, σε νέα χρηστικά αντικείμενα.
Παράλληλα, νέες δράσεις αναμένονται τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο από την Nestlé. Ως προς το τελευταίο αναμένονται τα πρώτα αποτέλεσματα από το Ινστιτούτο Έρευνας Συσκευασίας. Το νέο Ινστιτούτο, που εγκαινιάστηκε πέρυσι στην Ελβετία, δίνει τη δυνατότητα στην Nestlé να επιταχύνει τις προσπάθειές της και να φέρει στην αγορά λειτουργικές, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για τις συσκευασίες, συμβάλλοντας έτσι στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης των απορριμμάτων από πλαστικές συσκευασίες.
Τέλος, εξελίξεις αναμένονται και σε επίπεδο προϊόντων καθώς στα σχέδια της Nestlé περιλαμβάνεται η παρουσίαση περισσότερων προϊόντων με καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μεταξύ των οποίων περισσότερες επιλογές φυτικών τροφών και ποτών.
Sponsored by Nestlé