Header Ads

Εξαγωγές καλλυντικών: Οι ελληνικές φίρμες μαθαίνουν κορεάτικα

Ένα μικρό «παράθυρο» σε μια από τις σημαντικότερες αγορές παγκοσμίως άνοιξε η ελληνική βιομηχανία καλλυντικών τα προηγούμενα χρόνια, εξάγοντας προϊόντα της στη Νότια Κορέα.

Μετά το ελαιόλαδο και εσχάτως το ακτινίδιο, που εισέρχονται με αξιώσεις στη συγκεκριμένη ασιατική χώρα, έρχεται και η σειρά του ελληνικού καλλυντικού, που διεκδικεί την προσοχή και την προτίμηση των ιδιαίτερα απαιτητικών Νοτιοκορεατών.

Το 2019 οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών στη Νότια Κορέα έφθασαν μόλις στο μισό εκατομμύριο ευρώ, έναντι περίπου 300 εκατ.ευρώ που εξάγονται παγκοσμίως από τη χώρα και τις φίρμες της. Ωστόσο, η αυξημένη ζήτηση για φυσικά καλλυντικά στη συγκεκριμένη χώρα δημιουργεί δυναμική και προοπτικές για τις ελληνικές φίρμες, που σε μεγάλο βαθμό έχουν στηρίξει το brand τους προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση.

Σύμφωνα με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υυποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Σεούλ, η Νότια Κορέα αποτελεί τη δέκατη μεγαλύτερη αγορά καλλυντικών παγκοσμίως, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών 7 δις δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 2,9% της παγκόσμιας αγοράς και εξακολουθεί να παρουσιάζει ετήσια μέση ανάπτυξη της τάξης του 5%. Η συνολική αξία των εισαγόμενων στη Νότιο Κορέα καλλυντικών διαμορφώνεται στα 1,45 δις δολάρια. Και μόνο η σύγκριση των μεγεθών επιτρέπει υπολογισμούς 

Οι Κορεάτισες ακολουθούν διαδικασία περιποίησης της επιδερμίδας πολλών σταδίων, και άρα καταναλώνουν διάφορα σκευάσματα. Οι δε Κορεάτισσες στην ηλικιακή ομάδα των 50 – 65 ετών δαπανούν κατά κεφαλή 46% περισσότερο από τη μέση καταναλώτρια, με αποτέλεσμα να ευνοείται η ανάπτυξη και διάθεση εξειδικευμένων και ακριβότερων καλλυντικών. Είναι επίσης εντυπωσιακό ότι υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον και από τον ανδρικό πληθυσμό, καθώς οι Κορεάτες ξοδεύουν περισσότερα κατά κεφαλή χρήματα ετησίως για καλλυντικά από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο. 

Παράθυρο ευκαιρίας

Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η στροφή των Κορεατών προς τα καλλυντικά που ταυτόχρονα έχουν και θεραπευτικές ιδιότητες (cosmeceuticals). Αυτά απαντώνται υπό την ορολογία highly functional products (εξαιρετικώς λειτουργικά καλλυντικά), με ιδιαίτερη έμφαση στα προϊόντα λευκάνσεως δέρματος.

Επίσης, υψηλή ζήτηση υπάρχει για αντιρυτιδικά και για προϊόντα προστασίας από τον ήλιο. Ωστόσο, οι προτιμήσεις των Κορεατών καταναλωτών δείχνουν να μετατοπίζονται από τον απλό προσανατολισμό προς ορισμένες μάρκες υψηλού προφίλ σε αναζήτηση προϊόντων που χαρακτηρίζονται από φυσικά συστατικά και υψηλή αποτελεσματικότητα για τη χρήση που προορίζονται. Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί ένα παράθυρο ευκαιρίας για τα ελληνικά προϊόντα του κλάδου.

Η τάση στην εγχώρια αγορά είναι η ενίσχυση των πωλήσεων μέσω διαδικτύου, εξειδικευμένων καταστημάτων (brand shops), τηλεπωλήσεων και φαρμακείων. Οι σημαντικότερες αλυσίδες φαρμακείων είναι τα CJ Olive Young (950 καταστήματα), GS Watsons-Lalavla (188 καταστήματα), Lotte LOHBs (96 καταστήματα) και τα Boots του ομίλου Shinsegae (10 καταστήματα), προσφέρουν δε κατά κύριο λόγο οργανικά και φυσικά καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής και διάφορα καταναλωτικά είδη (wellness products). Η παραπάνω εικόνα προσομοιάζει με τα δίκτυα που ήδη είναι γνωστά σε ελληνικές εταιρίες όπως η Κορρές ή η Apivita, που εξάγουν ήδη έστω και περιορισμένα στη Νότια Κορέα.

Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.