Header Ads

Η Ελλάδα παραμένει παγκόσμια ναυτιλιακή υπερδύναμη με 5.691 πλοία

Η Ελλάδα παραμένει παγκόσμια ναυτιλιακή υπερδύναμη με 5.691 πλοία

Τι δείχνει η ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για την περίοδο 2024-2025.

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας παραμένει η Ελλάδα, διατηρώντας την πρώτη θέση με 5.691 πλοία και ενισχύοντας τη στρατηγική της σημασία στον παγκόσμιο εμπορικό και ενεργειακό χάρτη.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για την περίοδο 2024-2025, ο ελληνόκτητοςστόλος αντιπροσωπεύει το 20% του παγκόσμιου στόλου και το 61% της ναυτιλίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνεχίζοντας τη διαχρονική του πρωτοκαθεδρία στον κλάδο.

Η ελληνική ναυτιλία, όπως τονίζεται στην έκθεση, έχει παρουσιάσει θεαματική πρόοδο την τελευταία δεκαετία, αυξάνοντας τη μεταφορική της ικανότητα κατά 42% από το 2015. Αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας, της επισιτιστικής αλυσίδας και της συνολικής σταθερότητας στη διεθνή εφοδιαστική. «Η χρονιά που πέρασε αποτέλεσε ακόμη μια περίοδο – εφαλτήριο πολλαπλών προκλήσεων για την παγκόσμια ναυτιλία», σημείωσε χαρακτηριστικά η πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού, επισημαίνοντας ότι «η ναυτιλία των Ελλήνων τίμησε την ευθύνη της ως ηγέτιδα σε ένα ασταθές γεωπολιτικό, περιβαλλοντικό και οικονομικό περιβάλλον».

Σε εθνικό επίπεδο, η ελληνική ναυτιλία αποτελεί πυλώνα της οικονομίας, με ετήσια συνεισφορά που ανέρχεται στο 7%-8% του ΑΕΠ. Η συνολική οικονομική επίδραση την τελευταία δεκαετία ξεπερνά τα 150 δισ. ευρώ, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές επανεπενδύουν σε καίριους κλάδους όπως η ενέργεια, ο τουρισμός και τα ακίνητα, με κεφάλαια της τάξεως των 1,4-1,5 δισ. δολαρίων ετησίως. Παράλληλα, ο κλάδος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απασχόληση, προσφέροντας περίπου 160.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, που αντιστοιχούν στο 10% της συνολικής ιδιωτικής μισθοδοσίας στην Ελλάδα.

Η ελληνική ναυτιλία ηγείται και στην πράσινη μετάβαση του κλάδου, επιτυγχάνοντας σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Μέσα από μαζικές επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία και περιβαλλοντικά προηγμένες τεχνολογίες, έχει βελτιώσει την ενεργειακή της απόδοση και ενισχύσει τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων εξοπλισμένων με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων SOX scrubbers. Ο αριθμός νέων πλοίων που έχουν παραγγελθεί από Έλληνες πλοιοκτήτες έχει υπερπενταπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, με τη συνολική χωρητικότητα να ανέρχεται πλέον στα 56,2 εκατομμύρια dwt, από 14,4 εκατομμύρια το 2021.

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υπογραμμίζει, τέλος, την ανάγκη για μία ενιαία, συνεκτική ναυτιλιακή στρατηγική από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως επισημαίνει, η διαδικασία απανθρακοποίησης θα πρέπει να προχωρά παράλληλα με τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και όχι σε βάρος της. Τονίζει επίσης την επιτακτική ανάγκη διευκόλυνσης της πρόσβασης των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών επιχειρήσεων σε χρηματοδοτικά εργαλεία, καθώς η υποχώρηση των τραπεζικών δανείων προς τη ναυτιλία την τελευταία 15ετία εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό δομικό εμπόδιο για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου στην Ευρώπη.

#ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ #ΕΛΛΑΔΑ #ΠΛΟΙΑ
Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.