Header Ads

Δυσοίωνες προσδοκίες νοικοκυριών για οικονομία και εισόδημα - Στο ναδίρ η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Δυσοίωνες προσδοκίες νοικοκυριών για οικονομία και εισόδημα - Στο ναδίρ η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Η απαισιοδοξία των νοικοκυριών είναι γενικευμένη και αποτυπώνεται σε όλους σχεδόν τους επιμέρους δείκτες.

Ασθενέστερη σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα εμφανίζεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ, με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -47,6 μονάδες από -46,9 τον Ιούνιο.

Οι Έλληνες εξακολουθούν να είναι οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με μεγάλη απόσταση από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (-14,5 στην ΕΕ και -14,7 στην Ευρωζώνη), αλλά και από τις επόμενες χώρες σε επίπεδο απαισιοδοξίας – Εσθονία (-38,9) και Ουγγαρία (-29,1).

Η απαισιοδοξία των νοικοκυριών είναι γενικευμένη και αποτυπώνεται σε όλους σχεδόν τους επιμέρους δείκτες:

  • Το 64% των πολιτών εκτιμά ότι η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού του έχει επιδεινωθεί τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ μόνο το 2% διαπιστώνει κάποια βελτίωση. Ο σχετικός δείκτης επιδεινώθηκε ελαφρώς στις -49,3 μονάδες, από -48,9 τον Ιούνιο. Ανησυχητικά είναι και τα στοιχεία για το μέλλον, καθώς το 59% των ερωτηθέντων προβλέπει περαιτέρω επιδείνωση για το επόμενο έτος, ανεβάζοντας τον δείκτη προβλέψεων στις -45,2 μονάδες από -42,8.
  • Ακόμη πιο έντονη είναι η απαισιοδοξία σε σχέση με την πορεία της συνολικής οικονομίας. Το 64% των καταναλωτών βλέπει επιδείνωση της κατάστασης σε ορίζοντα 12μήνου, ενώ μόλις το 19% προβλέπει σταθερότητα. Ο δείκτης προσδοκιών για την ελληνική οικονομία διαμορφώθηκε στις -46,9 μονάδες, έναντι -44,1 τον Ιούνιο – επίπεδο σημαντικά χειρότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (-28,6 στην ΕΕ και -29,2 στην Ευρωζώνη).
  • Το 59% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα», ενώ ένα στα δέκα νοικοκυριά συνεχίζει να αντλεί από τις αποταμιεύσεις του για να καλύψει βασικές ανάγκες. Θετικά, καταγράφηκε μικρή υποχώρηση στο ποσοστό όσων δηλώνουν «χρεωμένοι» (8% από 10% τον Ιούνιο). Σε κάθε περίπτωση, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (58,5%) δηλώνουν ότι αδυνατούν να προβλέψουν τις μελλοντικές εξελίξεις για τα οικονομικά τους, υποδηλώνοντας διάχυτη αβεβαιότητα.
  • Ιδιαίτερα έντονη είναι η ανησυχία των καταναλωτών για περαιτέρω αυξήσεις τιμών. Ο σχετικός δείκτης διαμορφώθηκε στις +36,4 μονάδες (από +34,5), με το 65% να αναμένει συνέχιση ή επιτάχυνση του πληθωρισμού. Στο ίδιο μοτίβο και οι προσδοκίες για την ανεργία, καθώς το 36% των νοικοκυριών προβλέπει άνοδο του δείκτη, που διαμορφώθηκε στις +14,4 μονάδες (από +11,7).
  • Η πρόθεση αγοράς ή κατασκευής κατοικίας παραμένει σχεδόν ανύπαρκτη, με το σχετικό δείκτη να βυθίζεται στις -94,8 μονάδες και μόλις το 1,7% των νοικοκυριών να δηλώνει ενδιαφέρον. Αντίθετα, μικρή βελτίωση καταγράφηκε στην πρόθεση πραγματοποίησης δαπανών για βελτίωση ή ανανέωση της κατοικίας, με το σχετικό δείκτη στις -74,6 μονάδες και το ποσοστό πρόθεσης να φτάνει στο 11,2%.
#ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ #ΕΙΣΟΔΗΜΑ #ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ #ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.