Νέο Γραφείο Εξυπηρέτησης Κατοίκων Εξωτερικού από την ΑΑΔΕ

Σε αλλαγές έχει προχωρήσει η ΑΑΔΕ.
Σε οργανωτικές αλλαγές προχώρησε η ηγεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με στόχο την ενίσχυση της εξυπηρέτησης των κατοίκων εξωτερικού και την αναβάθμιση της λειτουργίας των φορολογικών υπηρεσιών.
Κεντρικό σημείο της απόφασης αποτελεί η σύσταση Αυτοτελούς Γραφείου Εξυπηρέτησης για Θέματα Κατοίκων Εξωτερικού στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) Αττικής.
Το νέο γραφείο θα είναι αρμόδιο, μεταξύ άλλων, για την παροχή πληροφοριών, τη διαβίβαση εγγράφων σε συναρμόδιες υπηρεσίες, την έκδοση φορολογικών πιστοποιητικών και την υποστήριξη στη χρήση ψηφιακών εφαρμογών.
Παράλληλα, παύουν τη λειτουργία τους η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης Κατοίκων Εξωτερικού-Εναλλακτικής Φορολόγησης, η 1η και 2η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης Α.Ε., με μεταφορά των αρμοδιοτήτων και του προσωπικού τους σε άλλες δομές της ΑΑΔΕ. Οι σχετικές αρμοδιότητες διανέμονται πλέον στην 1η και 16η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, καθώς και στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής, το οποίο ενισχύεται οργανωτικά.
Ενδεικτικά, στο πλαίσιο της οργανωτικής αναδιάρθρωσης και της κατάργησης επιμέρους υπηρεσιών, η αρμοδιότητα για την άρση ακινησίας και τη διαβίβαση στοιχείων κυκλοφορίας οχημάτων στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε περιπτώσεις οριστικής διαγραφής λόγω ανακύκλωσης ή εξαγωγής, μεταφέρεται από τις υπηρεσίες που παύουν να λειτουργούν (όπως η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης Κατοίκων Εξωτερικού - Εναλλακτικής Φορολόγησης) στην 1η και 16η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι που είχαν καταθέσει στοιχεία κυκλοφορίας σε αυτές τις πλέον ανενεργές υπηρεσίες, θα πρέπει από τις 14 Ιουλίου 2025 και εξής να απευθύνονται στις νέες αρμόδιες μονάδες – την 1η Υπηρεσία για υποθέσεις που ανήκαν στην πρώην 1η ΥΦΕ και την ΥΦΕ Κατοίκων Εξωτερικού, και τη 16η Υπηρεσία για υποθέσεις της πρώην 2ης ΥΦΕ.