Header Ads


ΓΛΙΤΩΣΤΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100€ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!

Συγκρίνετε τις τιμές ΟΛΩΝ των παρόχων ρεύματος και βρείτε το καλύτερο!
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ!

Οκτώ καθημερινές δραστηριότητες που μπορεί να μας προκαλέσουν πονοκέφαλο (από την άσκηση μέχρι το σεξ)

Αναρωτιόμαστε τι μας προκαλεί πονοκέφαλο; Τα παυσίπονα, η γυμανστική ακόμα και το σεξ είναι μερικές από τις αιτίες.

Είτε πρόκειται για απλό πόνο είτε για πολύ έντονο κι ενοχλητικό που μας αναγκάζει να ξαπλώσουμε, η λίστα με αιτίες που μας προκαλούν πονοκέφαλο, είναι άκρως ενδιαφέρουσα. 

Να τι μας λένε οι ειδικοί.

Από την γυμναστική

Η γυμναστική είναι το καλύτερο φάρμακο για πολλά πράγματα, όπως ο πονοκέφαλος. Μπορεί όμως και να τον προκαλέσει.

«Προκαλείται από την απελευθέρωση χημικών ουσιών που ονομάζονται κατεχολαμίνες», λέει ο Πίτερ Γκάντσμπι, καθηγητής νευρολογίας στο πανεπιστήμιο King’s College στο Λονδίνο. «Αλλά δεν είμαστε σίγουροι γιατί αυτό προκαλεί πονοκεφάλους σε ορισμένα άτομα και όχι σε όλους».

Εάν ο γιατρός μας έχει αποκλείσει οποιαδήποτε υποκείμενη αιτία, δεν είναι επικίνδυνος.

«Συνήθως προκαλείται σε άτομα που γυμνάζονται για πρώτη φορά, αλλά δεν υπάρχει λόγος αυτό να μας αποθαρρύνει από το να γυμναζόμαστε», υποστηρίζει η ειδική στους πονοκεφάλους καθηγήτρια, Αν ΜακΓκρέγκορ.

«Αυξάνουμε σταδιακά την ένταση και βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε ενυδατωθεί και έχουμε φάει πριν από την γυμναστική».

Όταν χαλαρώνουμε

Ας πούμε ότι είναι Σάββατο και είχαμε μία δύσκολη εβδομάδα και μόλις χαλαρώσαμε αρχίσαμε να έχουμε ημικρανίες. Μια μελέτη στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει διαπιστώσει πως ο πονοκέφαλος προκαλείται όταν χαλαρώνουμε μετά από πολύ άγχος.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ορμόνη κορτιζόλη, η οποία απελευθερώνεται σε περιόδους στρες και μειώνει τον πόνο, μπορεί να συμβάλει στην ενεργοποίηση ενός πονοκεφάλου όταν χαλαρώνουμε.

Για να σταματήσουμε το άγχος πρέπει να τρώμε καλά, να κοιμόμαστε σωστά και να γυμναζόμαστε.Οι πρώτες μελέτες δείχνουν επίσης ότι η χρήση προβιοτικών θα μπορούσε να βοηθήσει όσους έχουμε χρόνιες ημικρανίες.

Όταν έχουμε όρεξη για σεξ

Ο πονοκέφαλος στο σεξ γίνεται συνήθως αισθητός ως ένας πόνος στο πίσω μέρος του κεφαλιού που αυξάνεται καθώς πλησιάζουμε σε οργασμό ή ως μια έντονη έκρηξη πόνου κατά τον οργασμό, γνωστός ως κεφαλαλγία.

«Η πίεση μέσα στο κρανίο αυξάνεται κατά τη διάρκεια του σεξ και αυτό μπορεί να προκαλέσει σιγά - σιγά πονοκέφαλο», λέει η δρ Γκέρλις. «Η κεφαλαλγία πιστεύεται ότι προκαλείται από την ξαφνική απελευθέρωση ορμονών κατά τον οργασμό».

«Μόλις αποκλειστούν τυχόν υποκείμενες αιτίες μπορούμε να εξετάσουμε τρόπους προκειμένου να βοηθήσουμε τον ασθενή να διαχειριστεί τους πονοκεφάλους ώστε να απολαύσει το σεξ», λέει η δρ Γκέρλις.

«Η σεξουαλική θεραπεία μπορεί επίσης να βοηθήσει, διδάσκοντας νέους τρόπους απόλαυσης του σεξ, όπως του παθητικότερου ρόλου στο παιχνίδι με την ή τον σύντροφο μας».

Όταν κάνουμε συχνή χρήση αναλγητικών

Το ίδιο πράγμα που παίρνουμε για να ανακουφιστούμε από τον πονοκέφαλο, αυτό μπορεί και να τον προκαλεί. (Αυτοί) είναι γνωστοί ως πονοκέφαλοι κατάχρησης φαρμάκων και είναι εξαιρετικά συνηθισμένοι.

«Όταν παίρνουμε περιστασιακά παυσίπονα για πονοκέφαλο, αυτά, συνεργάζονται με τα παυσίπονα που παράγει ο οργανισμός μας», λέει η Αν ΜακΓκρέγκορ.

«Αλλά μόλις αρχίσουμε να τα παίρνουμε τακτικά, ο οργανισμός μας σταματάει την δική του παραγωγή, πιστεύοντας ότι δεν είναι απαραίτητη.Στη συνέχεια αρχίζουμε να έχουμε πονοκεφάλους πιο συχνά, εμείς παίρνουμε πάλι παυσίπονα και στην ουσία βρισκόμαστε σε έναν φαύλο κύκλο, χωρίς τέλος».

«Αν παίρνουμε παυσίπονα με ή χωρίς συνταγή για περισσότερο από τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα, πρέπει να απευθυνθούμε σε γιατρό», μας λέει η δρ. Γκέρλις.

«Η χρήση των φαρμάκων πρέπει να σταματήσει. Στην αρχή είναι επώδυνο, αλλά στην συνέχεια, μέσα σε λίγες εβδομάδες, θα έχουμε απαλλαγεί από τους πονοκεφάλους».

Όταν τρίζουμε τα δόντια μας

«Γνωστός και ως ”Βρουξισμός”, το τρίξιμο των δοντιών την ώρα του ύπνου, συχνά είναι σημάδι άγχους ή πίεσης που νιώθουμε από διάφορα πράγματα στην καθημερινότητα μας», υποστηρίζει η δρ Γκέρλις.

«Τα μυοχαλαρωτικά μπορούν να σταματήσουν τον βρουξισμό », λέει η δρ Γκέρλις, «αλλά θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουμε το άγχος κατά τη διάρκεια της ημέρας με άλλους τρόπους όπως ψυχοθεραπεία ή γιόγκα».

Καλό θα ήταν να απευθυνθούμε στον οδοντίατρο μας για ειδικό μασελάκι για τον ύπνο.

Από θυμό

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Σεντ Λούις, στις Ηνωμένες Πολιτείες, η συσσώρευση θυμού, μπορεί επίσης να προκαλέσει πονοκέφαλο.

Από τον πρωινό καφέ

Η κατανάλωση καφέ μπορεί ακόμα να μας προκαλέσει πονοκέφαλο.

Όπως μας λέει ο καθηγητής Πίτερ Γκάτσμπι, «Συνήθως πίνουμε καφέ πριν πάμε στην δουλειά μας ή μόλις φτάσουμε εκεί. Τα Σαββατοκύριακα το πρόγραμμα μας διαφοροποιείται με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουμε έλλειψη καφεΐνης στον οργανισμό μας το πρωί κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πονοκέφαλο. Συνεπώς πίνουμε καφέ τις ίδιες ώρες κάθε μέρα, ιδίως το πρωί».

Όταν καμπουριάζουμε, ενώ καθόμαστε στην καρέκλα του γραφείου

Ο λάθος τρόπος που καθόμαστε (οι ώμοι μπροστά που φτάνουν στο πηγούνι, με αποτέλεσμα να πιέζεται το σβέρκο μας), μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε δυνατούς πονοκεφάλους, επειδή πιέζονται οι μυς που προσπαθούν να στηρίξουν το κεφάλι μας.Στην πραγματικότητα, κάθε είδους κακής στάσης του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της μέσης, μπορεί να επηρεάσει την σπονδυλική στήλη με αποτέλεσμα αυτό να μας προκαλέσει πονοκέφαλο.

Η Λιν Ρόμπινσον, ειδική στο πιλάτες, μας προτείνει μία άσκηση για άμεση ανακούφιση.

Ξαπλώνουμε στην πλάτη μας, τα γόνατα λυγισμένα, τα πόδια στο πάτωμα. Σηκώνουμε και τα δύο χέρια πάνω από τους ώμους μας, με τις παλάμες να κοιτάζουν πάνω.Αναπνέουμε καθώς σηκώνουμε το ένα χέρι προς τον ταβάνι. Η ωμοπλάτη σηκώνεται.Αναπνέουμε καθώς αφήνουμε την ωμοπλάτη προς τα κάτω.Επαναλαμβάνουμε έως και 10 φορές κάθε πλευρά για να απελευθερώσουμε την ένταση.

Πηγή: Red

Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.