Στα χαμηλότερα επίπεδα 9 μηνών η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Το χάσμα μεταξύ προσδοκιών επιχειρήσεων και νοικοκυριών παραμένει έντονο.
Σημαντική επιδείνωση καταγράφει η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ, υποχωρώντας στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων εννέα μηνών.
Παρά τη συνολική βελτίωση του οικονομικού κλίματος, που ενισχύθηκε λόγω θετικών προσδοκιών στον επιχειρηματικό τομέα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται ολοένα και πιο απαισιόδοξοι για την οικονομική τους κατάσταση.
Το 59% των νοικοκυριών δηλώνει ότι αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση των οικονομικών του τους επόμενους 12 μήνες, ενώ αυξάνονται και οι αρνητικές προβλέψεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας συνολικά. Η απαισιοδοξία αυτή επηρεάζει την αγοραστική διάθεση των καταναλωτών, με τις προβλέψεις για σημαντικές αγορές να παραμένουν περιορισμένες, αν και παρουσιάζεται μια μικρή ανάκαμψη στην πρόθεση για αποταμίευση.
Την ίδια στιγμή, η γενική εικόνα του οικονομικού κλίματος είναι πιο θετική, κυρίως λόγω της ενίσχυσης των επιχειρηματικών προσδοκιών στη Βιομηχανία και τις Υπηρεσίες. Ο συνολικός δείκτης οικονομικού κλίματος διαμορφώθηκε στις 109,1 μονάδες, από 106,1 τον Ιούνιο, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 μηνών.
Στη βιομηχανία, οι επιχειρήσεις εμφανίζονται πιο αισιόδοξες για τις παραγγελίες και τη ζήτηση, ενώ στις υπηρεσίες, η δυναμική διατηρείται χάρη στις καλές επιδόσεις στον τουριστικό κλάδο. Στις κατασκευές, οι προσδοκίες για νέα έργα ενισχύθηκαν, αν και οι εκτιμήσεις για την απασχόληση μειώθηκαν. Αντίθετα, στο λιανικό εμπόριο σημειώνεται γενικευμένη υποχώρηση προσδοκιών, με τις επιχειρήσεις να αναμένουν χαμηλότερες πωλήσεις στο άμεσο μέλλον.
Παρά την επιχειρηματική αισιοδοξία, το χάσμα μεταξύ προσδοκιών επιχειρήσεων και νοικοκυριών παραμένει έντονο, επισημαίνοντας την ανάγκη για σταθεροποίηση του διαθέσιμου εισοδήματος και αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην οικονομική τους προοπτική.







