Header Ads

Πώς θα είναι η Ελλάδα σε μερικά χρόνια;

Πως θα είναι η Ελλάδα σε 2-3 χρόνια; Ποια μεγάλα έργα θα έχουν μπει στη ζωή μας και ποιες αλλαγές θα φέρουν; Αυτό το ερώτημα το έχω βάλει πολλές φορές στο παρελθόν. Θυμάμαι το 2008 όταν ξεκίνησαν τα 5 μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους που σκεφτόμουν ότι το μακρινό …2013 η Ελλάδα θα έχει αποκτήσει ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητόδρομων.


Τώρα, ακριβώς σε εκείνο το έτος που υπήρχε ως ο αρχικός στόχος δίδεται και πάλι το σήμα της επανεκκίνησης. Πλέον ο στόχος έχει αλλάξει, είναι μικρότερος ενώ ολοκληρωμένα έργα θα ξεκινήσουμε να βλέπουμε από το 2015 μέχρι το 2017, σε πρώτη φάση.

Το έτος άλλαξε όμως ο στόχος παραμένει ο ίδιος. Να αποκτήσει η χώρα ένα σύγχρονο δίκτυο οδικών αξόνων. Τώρα που επιτέλους βλέπουμε ότι παίρνει μπρος ξανά η κατασκευή τους πρέπει να σκεφτούμε το στόχο.

Το 2008 θέλαμε να έχουν αυτοκινητόδρομο και στην Ηλεία και στα ορεινά των Τρικάλων. Θέλαμε να ενώνονται μεταξύ τους οι αυτοκινητόδρομοι για να υπάρχει ακόμα πιο μεγάλη αποτελεσματικότητα στην μετακίνηση αγαθών και ανθρώπων.

Σήμερα τι θέλουμε; Πέρα από την κρίση που μας αφήνει πίσω βαριά κληρονομιά και μας πάει πολλά χρόνια πίσω. Το σχέδιο που αφορά την διασύνδεση των αυτοκινητόδρομων πρέπει να ισχύσει και πάλι και μάλιστα ενισχυμένο, όχι αποδυναμωμένο.

Η προσωπική μου άποψη είναι πως αδιαμφισβήτητα η Ολυμπία Οδός πρέπει να φτάσει ως κλειστός αυτοκινητόδρομος μέχρι τον Πύργο. Το τμήμα Πύργος-Τσακώνα μπορεί να διαπλατυνθεί καθώς ο κυκλοφοριακός του φόρτος είναι φτωχός και να γίνει απλά ταχείας κυκλοφορίας. Θα κάνει όμως αυτό που πρέπει, σε πρώτη φάση.

Ο Ε65 πρέπει να κατασκευαστεί από άκρη σε άκρη. Του είναι απαραίτητη τόσο η σύνδεση προς Νότο, με την Λαμία για να υπάρχει τροφοδότηση με τον ΠΑΘΕ όσο και με την Εγνατία στα Γρεβενά για τον ίδιο λόγο. Φυσικά όλος ως κλειστός αυτοκινητόδρομος.

Αυτές οι ελλείψεις που δημιούργησε η κρίση αν κλείσουν έστω και με χρονική καθυστέρηση θα μας κρατήσουν στον αρχικό στόχο. Πλήρες δίκτυο οδικών αξόνων και διασύνδεση μεταξύ τους σημαίνει διαμπερή κυκλοφορία. Διαμπερή κυκλοφορία σημαίνει πλήρης απελευθέρωση δυνάμεων που σήμερα είναι κρυμμένες στην Ελληνική οικονομία.

Θα πρέπει να τονίσω πως σήμερα η χώρα δεν θεωρείται τόσο φτωχή σε κλειστούς οδικούς άξονες. Ειδικά στην Μακεδονία η Εγνατία έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο αυτοκινητόδρομων που μάλιστα φτάνουν μέχρι τα βόρεια σύνορα μας.

Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι αυτή την εποχή γίνεται το γενικότερο restart της Ελλάδας τα έργα των αυτοκινητόδρομων, θα σύρουν τον χορό και θα βοηθήσουν σε μέγιστο βαθμό την προσπάθεια της χώρας για ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

ypodomes.com
Από το Blogger.