Header Ads

Πώς δημιουργούνται οι νέες “Wind” & “Vodafone” στον ηλεκτρισμό

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Το νομοσχέδιο της μικρής ΔΕΗ που παρουσιάστηκε χθες, περιλαμβάνει μια εκ πρώτης όψεως ασυνήθιστη πρόβλεψη: στη νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί θα μεταβιβαστούν αυτούσιες οι συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.


Το ποιοι πελάτες θα φύγουν με τη δημιουργία της νέας εταιρείας θα αποφασιστεί με απόφαση του Δ.Σ. της ΔΕΗ αρκεί να πληρούνται τα παρακάτω κριτήρια:

• Πρέπει οι πελάτες να αντιπροσωπεύουν ως κατανάλωση το 30% της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας της πελατειακής βάσης της ΔΕΗ, σύμφωνα με τη μέση παραγωγή της ΔΕΗ τις τρεις τελευταίες χρήσεις

• Θα πρέπει να αντιστοιχούν κατά προσέγγιση στο 30% αριθμητικά του συνολικού αριθμού συμβάσεων της ΔΕΗ, αναλογικά ανά βασική και ειδική κατηγορία πελατών της ΔΕΗ (χαμηλή τάση, μέση τάση, υψηλή τάση, αγροτικό κλπ)

• Ειδικά για τους πελάτες υψηλής τάσης το ζητούμενο είναι να μεταφερθούν πελάτες που αντιπροσωπεύουν το 30% της καταναλισκόμενης ενέργειας στην κατηγορία αυτή

• Δεν περιλαμβάνονται στις αλλαγές οι πελάτες στα μη διασυνδεδεμένα με το ηπειρωτικό σύστημα νησιά

Μετά τη δημιουργία της νέας εταιρείας και ειδικότερα μέσα σε διάστημα τριών μηνών από την ολοκλήρωση της απόσχισης, η ΔΕΗ θα προχωρήσει σε δημόσια ανακοίνωση στην οποία και θα ενημερώνει τους πελάτες της για την αλλαγή του προμηθευτή και την ετοιμότητα της νέας εταιρείας για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι πελάτες της νέας εταιρείας θα παραμείνουν υποχρεωτικά σε αυτήν για διάστημα τεσσάρων μηνών με την υποχρέωση από την πλευρά της νέας εταιρείας να μην προχωρήσει σε καμία μεταβολή στα τιμολόγια. Μετά το πέρας των τεσσάρων μηνών ο πελάτης αποκτά το δικαίωμα να αλλάξει εταιρεία, ενώ η ΔΕΗ για δύο ακόμη μήνες έχει υποχρέωση να μην προβεί σε επιθετική εμπορική πολιτική. Δηλαδή έξι μήνες μετά τη δημιουργία της νέας εταιρείας και αφού η μικρή ΔΕΗ θα έχει καταστεί λειτουργική, θα ξεκινήσει να λειτουργεί ουσιαστικά το νέο μοντέλο της αγοράς ηλεκτρισμού με δύο μεγάλους καθετοποιημένους ανταγωνιστές.

Σημειώνεται ότι η ρύθμιση αυτή που αφορά το κομμάτι της εμπορίας αποτέλεσε ζητούμενο και δόθηκε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το σκεπτικό των Βρυξελλών εντοπίζεται στο ότι αφενός η νέα εταιρεία θα πρέπει έστω και για μικρό χρονικό διάστημα να αποκτήσει το knowhowαλλά και την πρόσβαση σε ένα ευρύ πελατολόγιο, αφετέρου και οι ίδιοι οι καταναλωτές να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή και να συνηθίσουν στο νέο περιβάλλον της αγοράς.

Σημειώνεται ότι η καθοριστική διαδικασία αφορά στην απόσχιση της νέας εταιρείας, από τη ΔΕΗ. Μόλις ολοκληρωθεί η δημιουργία του νέου σχήματος εκτιμάται, σύμφωνα και με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, ότι σε διάστημα περίπου 6 μηνών θα γίνει και η πώληση στο νέο ιδιοκτήτη.

Σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο μοντέλο απελευθέρωσης της αγοράς δεν εφαρμόζεται για πρώτη φορά, αφού αντίστοιχη διαδικασία ακολουθήθηκε και στη γειτονική Ιταλία, με την πώληση του 30% της Enel.
Από το Blogger.