Header Ads

Μιχ. Παπαδόπουλος: «Η οδική ασφάλεια είναι μείζον εθνικό και κοινωνικό θέμα»

Στο εθνικό συμβούλιο οδικής ασφάλειας θα μετέχει με την εμπειρία που απέκτησε στα δέκα χρόνια λειτουργίας της, η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου.

Αυτό ανακοίνωσε κατά την ομιλία του στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες στο ξενοδοχείο Mediterranean, ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία σε ζητήματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.



Τις εργασίες της ημερίδας άνοιξε με την ομιλία της η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ κ. Ελένη Καρύδη.
«Η ΕΥΘΥΤΑ λειτούργησε το έτος 2004 μετά την τραγική απώλεια του γιου μου. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει δέκα χρόνια κατάθεσης ψυχής και δράσεων τις οποίες θα συνεχίσουμε. Αν δεν συνεργαστούμε όλοι και δεν βάλουμε εκεί που πρέπει το θέμα της οδικής ασφάλειας δεν θα προχωρήσουμε. Τώρα ως μέλη και του εθνικού συμβουλίου θα έχουμε έντονη παρουσία», τόνισε η κ. Ε. Καρύδη και πρόσθεσε πως η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη όλων.

«Να εφαρμοσθεί το στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας. Ευελπιστούμε πως μέχρι το 2020 θα έχουμε μειώσει τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα», δήλωσε η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ.

«Θα ξεκινήσω λέγοντας ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Ελένη Καρύδη που δημιούργησε την ΕΥΘΥΤΑ. Την παροτρύνουμε να αγκαλιάσει όλο το νότιο αιγαίο γιατί εδώ μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, για πρόληψη. Πρέπει να προλάβουμε ώστε μέχρι το 2020 να μειωθούν τα ατυχήματα κατά 50%», τόνισε στην τοποθέτησή της η αντιπεριφερειάρχης κ. Λίτσα Φτακλάκη.

«Είμαι συγκινημένος γιατί η δράση της ΕΥΘΥΤΑ δεν αγκαλιάζει μόνο τα νησιά αλλά έχει εθνική εμβέλεια. Ακούσατε στη Βουλή τα θετικά σχόλια που έχει. Η ΕΥΘΥΤΑ στη Ρόδο καλύπτει το κενό της πολιτείας. Είναι σημαντικό που αναδεικνύετε το θέμα της οδικής ασφάλειας και είστε σύστοιχοι με τις κυβερνητικές στοχεύσεις αφού βασικός άξονας της πολιτικής μας είναι η οδική ασφάλεια», τόνισε ο βουλευτής της ΝΔ κ. Μάνος Κόνσολας.

Στην ομιλία του, στη συνέχεια, ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος τόνισε πως η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα της χώρας.

«Η οδική ασφάλεια είναι μείζον εθνικό και κοινωνικό θέμα. Θα αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων και στο άτυπο συμβούλιο των υπουργών Μεταφορών που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 8 και 9 Μαΐου. Χρειάζεται κυρίως αλλαγή νοοτροπίας για να έχουμε οδική ασφάλεια», δήλωσε ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και πρόσθεσε πως στόχος είναι οι νέες γενιές να μπορούν να αντιμετωπίζουν σωστά την οδική ασφάλεια.

«Η πολιτεία και συγκεκριμένα το υπουργείο Μεταφορών πρωτοστατεί στην ανάδειξη του προβλήματος. Είναι τιμή για μας που μας καλέσατε εδώ σήμερα. Έχει συνταχθεί το σχέδιο οδικής ασφάλειας που είναι σημαντικό εργαλείο. Στόχος είναι η μείωση κατά 50% των τροχαίων ατυχημάτων. Όλοι μαζί κάνουμε εκπλήξεις ως Έλληνες. Αν τα καταφέρουμε να περάσουμε σε όλους το μήνυμα, θα πετύχουμε το στόχο μας. Έχουμε τη δυνατότητα να φθάσουμε στο άλλο άκρο. Είναι στο χέρι μας να γίνουν συντονισμένες δράσεις», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.

«Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνει σύγκληση του εθνικού συμβουλίου για την οδική ασφάλεια. Δεν είναι μια τυπική και πολιτική προσπάθεια. Την πιστεύουμε και είμαστε σίγουροι που θα πετύχει. Το θέμα της οδικής ασφάλειας έχει πολλές παραμέτρους. Θα είναι μεγάλη χαρά και η ΕΥΘΥΤΑ να μετέχει στο άτυπο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα.

Πρέπει πολλά να επικαιροποιηθούν. Πρέπει να αλλάξουμε κάποια πράγματα στη χώρα. Να αποκτήσουμε δυναμική και συνεργασία με τη νέα γενιά. Θέλουμε να είναι οι νέοι πρεσβευτές προς την κοινωνία. Όλοι μαζί να προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε τις δυσμενείς προβλέψεις», δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων.

Στη συνέχεια ο καθηγητής του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου κ. Γιώργος Κανελαΐδης, παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της εθνικής ασφάλειας στην Ελλάδα την περίοδο μέχρι το έτος 2020.

Στα μέτρα άμεσης προτεραιότητας περιλαμβάνονται:
-Η ενσωμάτωση της Οδηγίας 2008/96 και η οργάνωση των Υπηρεσιών για τη διαχείριση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο.
-Η καθιέρωση ως υποχρεωτικού του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής.
-Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών.

-Η ενίσχυση της επιτήρησης της κυκλοφορίας.
-Οι παρεμβάσεις χαμηλού κόστους σε θέσεις υψηλού κινδύνου στο οδικό δίκτυο.
-Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
-Η καταγραφή, παρακολούθηση και αξιολόγηση των μέτρων και δράσεων οδικής ασφάλειας


Πηγή:www.dimokratiki.gr
Από το Blogger.