Header Ads

Υδροπλάνα σε Κέρκυρα, Βόλο, Λαύριο

Η Κέρκυρα, ο Βόλος και το Λαύριο αποκτούν τις επόμενες ημέρες άδεια υδατοδρομίου, εγκαινιάζοντας μία νέα σελίδα για τη χρήση υδροπλάνων στην Ελλάδα μετά την άδοξη παύση της λειτουργίας των εταιρειών Argo και AirSeaLines πριν από λίγα χρόνια λόγω απουσίας νομοθετικού πλαισίου και παρουσίας γραφειοκρατικών εμποδίων. Ηδη δύο ελληνικές εταιρείες που έχουν προσελκύσει κεφάλαια, η Ελληνικά Υδατοδρόμια (σε συνεργασία με την Κ2) και η Hellenic Seaplanes, συνάπτουν συνεχώς συμβάσεις με οργανισμούς λιμένων και λιμενικά ταμεία για τη δημιουργία υδατροδρομίων, με στόχο την ανάπτυξη πτητικού δικτύου, υποσχόμενες να υλοποιήσουν φιλόδοξα επενδυτικά πλάνα, να δημιουργήσουν δεκάδες θέσεις εργασίας και να φέρουν ένα νέο «μείγμα» στις μεταφορές της χώρας.


Οπως αναφέρει στο «Βήμα της Κυριακής» ο υφυπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, το ενδιαφέρον για την ίδρυση υδατοδρομίων πληθαίνει ανά την Ελλάδα και οι εμπλεκόμενες εταιρείες σπεύδουν να εξυπηρετήσουν τα σχετικά αιτήματα των τοπικών φορέων. Μάλιστα προβλέπει ότι μέχρι το καλοκαίρι περί τις 80-90 περιοχές θα έχουν δρομολογήσει την ίδρυση υδατοδρομίων.

«Τα μηνύματα του που λαμβάνουμε είναι ενθαρρυντικά» λέει ο κ. Παπαδόπουλος, ο οποίος υπογραμμίζει ότι σύντομα αναμένεται να εκδοθούν οι τρεις πρώτες άδειες λειτουργίας υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Βόλο και Λαύριο και σημειώνει ότι το ενδιαφέρον πολλαπλασιάζεται: Κέρκυρα, Παξοί και Διαπόντιοι Νήσοι, Ηράκλειο, Ζάκυνθος, Πάτρα, Λευκάδα, Μήλος, Σκύρος, Κρήτη, Βεγορίτιδα, Σκιάθος, Κατερίνη, Χαλκιδική και Θεσσαλονίκη είναι μόνο λίγες από τις ενδιαφερόμενες περιοχές.

«Οι εταιρείες καταγράφουν το έντονο ενδιαφέρον από τουριστικούς φορείς για τακτικές ή έκτακτες πτήσεις ανά την Ελλάδα» λέει ο κ. Παπαδόπουλος. Επίσης τονίζει ότι η έκδοση του δευτερογενούς δικαίου επιτάχυνε τις διαδικασίες, συμπληρώνει ότι οι τεχνικοί φάκελοι των αιτήσεων προωθούνται άμεσα στις συναρμόδιες υπηρεσίες, ενώ επισημαίνει ότι αναμένεται τροποποίηση τόσο των εγχειριδίων λειτουργίας - ασφαλείας όσο και των υπαρχουσών περιβαλλοντικών μελετών από το ΥΠΕΚΑ στις περιπτώσεις που το υδατοδρόμιο δεν συμπεριλαμβάνεται ήδη στην απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του λιμένος.

«Ενα άλλο θέμα που προφανώς δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό είναι τα υδάτινα πεδία. Δηλαδή είναι δυνατή η κατασκευή υδάτινων πεδίων και όχι υδατοδρομίων, οπότε σε αυτή την περίπτωση δεν απαιτείται άδεια» σημειώνει και επισημαίνει ότι η χρήση τους υπόκειται σε περιορισμούς. «Πιστεύω ότι με τον ρυθμό που προχωρά το θέμα αυτό σήμερα, τα πρώτα υδατοδρόμια θα είναι έτοιμα μέχρι το καλοκαίρι» λέει.

Τα πλεονεκτήματα των υδροπλάνων είναι ότι μπορούν να πετάξουν απευθείας στο εξωτερικό (όπου υπάρχουν πύλες Σένγκεν και μπορεί να γίνει έλεγχος διαβατηρίων), να απογειωθούν από το Ελ. Βενιζέλος και «να φέρουν "πιο κοντά" τα μικρά νησιά και τις άγονες και να μεταφέρουν εμπορεύματα σε δύσκολες περιοχές».

Περισσότερα εδώ
Από το Blogger.