Νεα Πτολεμαιδας

Rss - Νέα ΠτολεμαΐδαςEpikoinonia me Nea PtolemaidasYoutube Nea PtolemaidasTwitter PtolemaidaFacebook Ptolemaida

31/3/14

Επίθεση Ραχήλ Μακρή στον Γεωργιάδη



Παρακάμπτει γνωμοδοτικές επιτροπές, απαλλάσσει από ποινικές και άλλες ευθύνες διοικήσεις Νοσοκομείων και νομιμοποιεί ‘’ύποπτες’’ δημόσιες συμβάσεις, ο υπουργός Υγείας, σύμφωνα με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η κ. Ραχήλ Μακρή.

Η βουλευτής των ΑΝΕΛ επικαλούμενη δημοσίευμα του περιοδικού «Αντίποινα» κατηγορεί τον Άδωνι Γεωργιάδη πως με τις ενέργειες του δεν τηρούνται οι διαδικασίες, οι θεσμοί φαίνεται ότι δεν γίνονται σεβαστοί. Τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων πρέπει να είναι σεβαστά από όλους.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ
Βουλευτής Ν Κοζάνης των Ανεξάρτητων Ελλήνων
ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ
ΠΡΟΣ τον Υπουργό Υγείας,
Οικονομικών,
Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Κοινοποίηση: Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά

ΘΕΜΑ: «Νομιμοποίησε ο Υπουργός Υγείας ‘’ύποπτες’’ δημόσιες συμβάσεις απαλλάσσοντας ημέτερους από ποινικές ευθύνες;»
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρώτου τεύχους, του περιοδικού «Αντίποινα», που φέρει τον τίτλο «Όταν ο Άδωνις… νομιμοποιεί ‘’ύποπτες’’ δημόσιες συμβάσεις!», ο Υπουργός Υγείας «από την ‘’πίσω πόρτα’’, καταστρατηγώντας τους νόμους και θέτοντας εκτός ελεγκτικής αρμοδιότητας την Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, φρόντισε να νομιμοποιήσει συλλήβδην τις δαπάνες από συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών των νοσοκομείων και μάλιστα αναδρομικά.
Με σχέδιο νόμου που κατατέθηκε τον Ιανουάριο του 2014 και αφορά το ‘’Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ), Αλλαγή Σκοπού ΕΟΠΠΥ και λοιπές διατάξεις’’, αμνηστεύει όλες τις διοικήσεις των νοσοκομείων που προχώρησαν ακόμη και σε απευθείας αναθέσεις ή παραβίασαν τη διαγωνιστική διαδικασία.
Με τη συγκεκριμένη κίνηση, παράλληλα, στερεί από τις ελεγκτικές αρχές, και δη την Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, το δικαίωμα ελέγχου! Η νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία απασχόλησε την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, δεν συνάδει με το αυστηρά «μνημονιακό» προφίλ που έχει καλλιεργήσει ο κ. Γεωργιάδης, ο οποίος εμφανίζεται ως ο κήνσορας της νομιμότητας και της ηθικής, αναφέροντας -συχνά-πυκνά- ότι χρειαζόμασταν το μνημόνιο προκειμένου να λειτουργήσουμε εύρυθμα. Είναι απορίας άξιον εάν υπάρχει άλλη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία ο υπουργός παρακάμπτει την καθ’ ύλην αρμόδια Αρχή, η οποία οφείλει -εκ του νόμου- να γνωμοδοτεί πριν από την κατάθεση σχεδίων νόμων.
Στις 14 Φεβρουάριου 2014 ο επικεφαλής της Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, κ. Δημήτρης Ράικος, με επιστολή του προς την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όχι μόνο στηλιτεύει την κίνηση του κ. Γεωργιάδη, αλλά υπενθυμίζει στους κυβερνώντες ότι ο νόμος υποχρεώνει την κυβέρνηση να ενημερώνει την Αρχή πριν από την κατάθεση των σχεδίων νόμων που αφορούν τις δημόσιες συμβάσεις.
Ο κ. Ράικος επισημαίνει ότι ‘’έχει παρατηρηθεί συχνά να κατατίθενται στη Βουλή σχέδια νόμων χωρίς την προηγούμενη λήψη γνώμης από την Αρχή, κατά παράβαση του νόμου’’, καθώς βάσει του ιδρυτικού της νόμου η ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων πρέπει να γνωμοδοτεί. Σύμφωνα με το νόμο, εάν ο αρμόδιος υπουργός διαφωνεί με τη γνώμη της Αρχής, η Αρχή δύναται να συγκαλεί συσκέψεις, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της και εκπροσώπων όλων των συναρμόδιων υπουργείων, με σκοπό την ανταλλαγή και σύγκλιση απόψεων.
Σε περίπτωση που δεν αρθεί η διαφωνία μεταξύ του αρμόδιου υπουργού και της Αρχής, στη γνώμη της Αρχής προσαρτάται έκθεση του υπουργού και ειδική αιτιολόγηση κάθε απόκλισης από το περιεχόμενό της και τα εν λόγω έγγραφα πρέπει να συνοδεύουν τα σχέδια νόμων κατά την κατάθεσή τους στην Επιτροπή. Αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας, ο κ. Ράικος σημειώνει ότι ‘’οι εν λόγω διατάξεις, πέραν της παραπάνω παραβίασης της διάταξης του ουσιώδους τύπου της προηγούμενης γνώμης της Αρχής, θέτουν εν αμφιβόλω και τις λοιπές ελεγκτικές αρμοδιότητες της Αρχής, που ασκούνται τόσο στο στάδιο πριν από την υπογραφή των συμβάσεων, όσο και στα επόμενα στάδια της εκτέλεσής τους».

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Αληθεύουν τα αναφερόμενα στο δημοσίευμα;
2. Εάν ναι, γιατί παρακάμφθηκε η αρμόδια Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, η οποία εκ του νόμου γνωμοδοτεί, πριν από την κατάθεση νομοσχεδίων;
3. Για ποιο λόγο επιχειρήθηκε η αποφυγή του έλεγχου του νομοθετήματος από τις θεσμικές αρχές, που φέρουν τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα;
4. Έχουν πραγματοποιηθεί απευθείας αναθέσεις;
5. Αν ναι σε ποιους, για τι ποσά, για ποιες υπηρεσίες και πότε;
6. Παραβιάστηκε η διαγωνιστική διαδικασία από τις διοικήσεις των νοσοκομείων;
7. Αν ναι, ποιες διοικήσεις νοσοκομείων εμπλέκονται;
8. Προέβη η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου σε νομοθέτηση διάταξης απαλλαγής των διοικήσεων των νοσοκομείων από ποινικές ή άλλου είδους ευθύνες;
9. Αληθεύουν τα όσα καταγγέλλονται από τον κ. Ράικο; Γνωμοδότησε η Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων επί του σχεδίου νόμου «Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας»;
10. Εάν όχι, γιατί;
11. Βάσει ποιων διατάξεων του νόμου κατατέθηκε το σχέδιο νόμου χωρίς τη γνωμοδότηση της Αρχής, όπως ορίζει ο νόμος;
Παράλληλα, ζητείται η κατάθεση όλων των απαιτούμενων εγγράφων, που σχετίζονται με τις συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών των νοσοκομείων.

http://healthview.gr


Από το Blogger.
-