Header Ads

Η «κατάρα» των Porsche

Σοκαρισμένος ο πλανήτης από τον τραγικό θάνατο του Πολ Γουόκερ και του Ρότζερ Ρόντας, από το δυστύχημα με την σπάνια, πανάκριβη Porsche Carrera GT. Ίσως αυτό το δυστύχημα να είναι η αφορμή για να ξεμυτίσει ξανά ο θρύλος των καταραμένων Porsche και των θανάτων που τις ακολουθούν.



Πενηνταοκτώ χρόνια πέρασαν από τότε που το νήμα της ζωής του κινηματογραφικού αστέρα James Dean κοβόταν μέσα στη συλλεκτική Porsche 550 Spyder κι όμως μέχρι σήμερα, ο Αμερικανός ηθοποιός παραμένει μύθος. Σήμερα, θα ήταν 82 ετών, όμως παραμένει 24, όπως τη μέρα που πέθανε. Βέβαια, ακόμα και μετά από το θάνατό του, το όνομα του Dean περιβάλλει ένας θρύλος. Και μια κατάρα…

Το 1955, ο 24χρονος James Dean, εθισμένος με τα γρήγορα αυτοκίνητα (το moto του ήταν πως η ταχύτητα ήταν η πρώτη και μοναδική του αγάπη), αγόρασε μια Porsche 550 Spyder. Μόνο 90 είχε παράγει η γερμανική εταιρία σε όλο τον κόσμο και ο Dean αγόρασε τη μία, με αριθμό πλαισίου 550-0055 με σκοπό να συμμετέχει στον αγώνα ταχύτητας Salinas, που θα γινόταν σε αεροδρόμιο, την 1η Οκτωβρίου 1955. Ο Αμερικανός ηθοποιός, αγόρασε το δύστροπο, φοβερά γρήγορο και ιδιαίτερα επικίνδυνο αυτοκίνητο (ακριβώς έτσι περιγράφεται και η Carrera GT στην οποία σκοτώθηκε ο Walker) υπό τον όρο να το οδηγεί μόνο με τη συνοδεία του Rolf Wuetherich, ενός κορυφαίου μηχανικού της Porsche, που ήταν και μηχανικός του Dean (σ.σ. είναι το πρόσωπο που φαίνεται πεσμένο στο έδαφος στις φωτογραφίες του τροχαίου του Dean). Ο γόης ερωτεύτηκε αμέσως το αυτοκίνητο, το οποίο ονόμασε “Little Bastard”. Σύντομα όμως, θα γινόταν ο ίδιος του ο τάφος…

Θανάσιμο ραντεβού

Από την πρώτη στιγμή που είδαν αυτό το αυτοκίνητο, όλοι οι διάσημοι φίλοι του Dean του είπαν να το ξεφορτωθεί. Η Ursula Andress και πολλοί άλλοι σταρ του είχαν πει πως το αυτοκίνητο τούς έβγαζε αρνητική ενέργεια και είχαν ένα προαίσθημα πως κάτι κακό θα συμβεί. Εκείνος όμως, γελώντας, τους απαντούσε «η μοίρα μου είναι να πεθάνω σε ένα γρήγορο αυτοκίνητο». Ο ηθοποιός Alec Guiness του είχε πει: «Είναι Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου, 9 το βράδυ. Τέτοια ώρα την άλλη βδομάδα, θα είσαι νεκρός». Μέχρι και σημειώματα στο παρμπρίζ της λατρεμένης του Porsche έβρισκε ο Dean, αλλά δεν άκουγε κανέναν.

Το μεσημέρι της 30ης Σεπτεμβρίου του 1955, ο Dean ξεκινά από το συνεργείο του George Barris για το Salinas, όπου θα έτρεχε στους αγώνες. Επιμένει να οδηγήσει και να μη μεταφέρει την Porsche με τρέιλερ. Ο θείος του, Charlie Nolan, τον προειδοποιεί για τελευταία φορά.

Το ειρωνικό είναι ότι λίγες μέρες νωρίτερα, στις 17 Σεπτεμβρίου, ο ηθοποιός είχε πρωταγωνιστήσει σε καμπάνια για την ασφάλεια στις εθνικές οδούς. Εκείνη τη μέρα όμως, ο Dean με τον Wuetherich, στην εθνική προς το Salinas, δοκίμαζαν αν η ολοκαίνουρια Porsche μπορούσε να ξεπεράσει τα 245 χιλιόμετρα την ώρα. Μάλιστα, επί μία ώρα τον καταδίωκε περιπολικό, μέχρι ο Dean να «κόψει» στα 150 και να καταλάβει ότι τον κυνηγούσαν. Πήρε μία κλήση, έδωσε ένα αυτόγραφο στον αστυνομικό και συνέχισε με μεγαλύτερες ταχύτητες…

Η διασταύρωση των εθνικών οδών 460 και 41,έμελλε να του τερματίσει τη «χωρίς φρένο» ζωή του. Ο φοιτητής Donald Turnupspeed, που ταξίδευε προς την αντίθετη από το Dean κατεύθυνση, αποφασίζει να στρίψει αριστερά. Στο αχνό φως του ηλιοβασιλέματος, σύμφωνα με την αμερικανική αστυνομία, η ασημένια Porsche είχε γίνει σχεδόν αόρατη. «Πρέπει να μας δει», είπε ο James Dean στον συνοδηγό. Αυτές, ήταν οι τελευταίες λέξεις του. Τα δύο αυτοκίνητα συγκρούονται. Η Porsche σηκώνεται στον αέρα, όπως και το Ford του Turnupspeed. Ο Γερμανός τεχνικός εκτοξεύεται από την Porsche και πέφτει αρκετά μέτρα πιο κάτω, ενώ ο Dean εγκλωβίζεται στο κουφάρι που έγινε, όπως είπαν αργότερα, «σαν τσαλακωμένο πακέτο τσιγάρων». Κάπου εδώ τελειώνουν όλα…

ΠΗΓΗ: itabloid.gr
Από το Blogger.