Header Ads

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εορδαίας: Περί...Παιδείας

Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι εξελίξεις στην παιδεία είναι ραγδαίες και ανατρεπτικές . Μετά τη διαθεσιμότητα των συναδέρφων εκπαιδευτικών από την κατάργηση των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ , ακολουθούν οι πρόσφατες ανακοινώσεις από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για μοριοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων.


Το υπουργείο αναφέρεται στη μοριοδότηση σύμφωνα με τους τίτλους σπουδών ( μεταπτυχιακά , διδακτορικά ,ξένες γλώσσες ) στον τρόπο διορισμού , στην προϋπηρεσία και στο πειθαρχικό μητρώο. Το σύστημα διορισμού στην εκπαίδευση δεν έχει να κάνει με κανένα παράθυρο γνωστού και φίλου ( ούτε δημάρχου, βουλευτή , πολιτευτή ). Οι διορισμοί στην εκπαίδευση μέχρι το 1998 ήταν με επετηρίδα το μοναδικό σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών. Ένα σύστημα με πολλά προβλήματα και ταλαιπωρίες για τους συνάδερφους εκπαιδευτικούς αλλά με αξιοκρατικά κριτήρια. Ο πρώτος ΑΣΕΠ έγινε το 1998 και ακολούθησαν οι αντίστοιχοι το 2000, και ανα δύο χρόνια μέχρι το 2008. Εκτός συμμετοχής στον ΑΣΕΠ και προυπηρεσία δεν υπήρχε δυνατότητα διορισμού .

Είχαν φτάσει στο σημείο μάλιστα οι επιτυχόντες μη διοριστέοι να ξαναδίνουν ΑΣΕΠ μέχρι να προσληφθούν εάν δεν είχαν την αντίστοιχη προϋπηρεσία. Η επιχειρηματολογία λοιπόν αυτή του Υπουργείου και ο τρόπος πρόσληψης του εκπαιδευτικού υποβιβάζει τον ίδιο τον εκπαιδευτικό για η αξία του εκπαιδευτικού κρίνεται μέσα στην τάξη και είναι δύσκολο να το αξιολογήσει κάποιος με ακριβή και αποτελεσματικό τρόπο. Η σχολική καθημερινότητα ιδιαίτερα ,σήμερα με τα προβλήματα που μεταφέρονται εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στο σχολικό χώρο ,τοποθετεί τον εκπαιδευτικό εκτός από την παροχή γνώσης να διαχειριστεί κρίσεις και να εμψυχώσει τους μαθητές. Αρκετοί επιστήμονες στον κλάδο της παιδαγωγικής τόνιζαν και τονίζουν την αναγκαιότητα της « οικουμενικής παιδείας» και την ανάπτυξη της κριτικής συνείδησης και δημιουργικότητας του μαθητή. Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό όταν το Υπουργείο προχωρά σε σχεδιασμούς Ωρολόγιων Προγραμμάτων αφαιρώντας τις ώρες των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τη Β και Γ Γυμνασίου; Ποια η συνέχεια της εκπαίδευσης ως όλου όταν τα παιδιά από την Πρωτοβάθμια μέσω των σχολείων ΕΑΕΠ διδάσκονται τα καλλιτεχνικά μαθήματα , αφαιρείται στο Γυμνάσιο και συνεχίζει στο Λύκειο . Οι τέχνες όταν έχουν κεντρική θέση στο μαθησιακό περιβάλλον τότε τα σχολεία και τα άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα γίνονται τόποι ανακάλυψης. Ή μήπως σχεδιάζουν σταδιακά να αφαιρεθούν και από την Πρωτοβάθμια;

Συμπερασματικά το Υπουργείο Παιδείας αν θέλει να δημιουργήσει τους πολίτες του αύριο συγκρίσιμους με τους ευρωπαίους πολίτες πρέπει να έχει σαφή στόχο προσανατολισμού στα εκπαιδευτικά προγράμματα, να σταθεί δίπλα στους εκπαιδευτικούς και να συνεχίσει καινοτόμες δράσεις που έμειναν ατελείς ( μείζον πρόγραμμα επιμόρφωσης , διδασκαλείο , επιμόρφωση προγραμμάτων Μελίνα , τεχνολογική επιμόρφωση , κριτικός αλφαβητισμός στα ΜΜΕ ) επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών . Οι εκπαιδευτικοί δέχονται και παλεύουν τις αλλαγές σε κάθε εκπαιδευτικό σύστημα. Οι καινοτόμες αλλαγές προέρχονται όταν στηρίζεις την εκπαιδευτική βάση την ανανεώνεις και την προχωράς ακόμα παραπέρα.
Από το Blogger.